اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعزام امدادگران و پزشکان قزاق، ازبک و قرقیز به ترکیه

رئیس جمهور قزاقستان خواستار ارائه کمک‌های امدادی فوری به ترکیه برای مقابله با پیامدهای زلزله در آن کشور شد.

اعزام امدادگران و پزشکان قزاق، ازبک و قرقیز به ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان به دولت کشورش دستور داد تا کمک‌های امدادی فوری به ترکیه برای مقابله با عواقب زلزله ویرانگر ارسال شود.

بر اساس این گزارش؛ از طریق وزارت امور خارجه و وزارت شرایط اضطراری با مقامات ترکیه تماس برقرار شده است. به زودی به درخواست دولت ترکیه، امدادگران و پزشکان قزاق به مناطق آسیب دیده این کشور اعزام می‌شوند.

پیش از این تاکایف با ارسال پیام تسلیت به رئیس جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای ارائه کمک‌های لازم برای رفع پیامدهای زلزله مرگبار در آن کشور، اعلام کرده بود.

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان نیز دستور داد 63 امدادگر وزارت شرایط اضطراری برای جستجو و نجات افراد گرفتار در زیر آوار به ترکیه بروند. آنها به مدت 20 روز غذا و تجهیزات جستجو و نجات را به همراه خود بردند.

این تیم شامل امدادگران، کارکنان پزشکی، روانشناسان و متخصصان است. دو سگ آموزش دیده از مرکز آموزش امداد و نجات دولتی در کار جستجو شرکت خواهند کرد.

وزارت شرایط اضطراری قرقیزستان خاطرنشان کرد: کمک‌های بشردوستانه در آینده نزدیک به ترکیه ارسال می‌شود.

همچنین «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دستور داد که کمک‌های بشردوستانه و گروهی از امدادگران وزارت حالت‌های فوق العاده به ترکیه اعزام شود.

وزارت حالت‌های فوق العاده ازبکستان اعلام کرد که به ترکیه 60 نفر امدادگر و 3 واحد تجهیزات نجات اعزام می‌شود.

بر اساس این گزارش، «ابراهیم اسماعیل‌زاده» معاون کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان نیز امروز در نشست مطبوعاتی این کمیته از آمادگی دولت این کشور برای اعزام 40 نفر از نیروهای امدادی به ترکیه خبر داد.

گفتنی است صبح امروز به دستور «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان در محل وزارت امور خارجه و با مشارکت «رستم نظرزاده»، رئیس کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی این کشور جلسه‌ای با موضوع اعزام نیروهای امدادی تاجیک به ترکیه برای رفع عواقب زمین لرزه، برگزار شد.

بامداد روز 6 فوریه در جنوب شرق ترکیه زمین لرزه شدیدی به قدرت 7.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) رخ داد. این زلزله در ترکیه و سوریه ویرانی‌های زیادی به همراه داشت و تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول