اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

انجام 5 هزار و 811 بازرسی از واحد های تولیدی در ایلام

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: در سال جاری ۵ هزار و ۸۱۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه در سطح استان توسط این اداره کل انجام شده است.

انجام 5 هزار و 811 بازرسی از واحد های  تولیدی در ایلام

مهناز همتی مدیر کل استانداد استان ایلام شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۱۹۷ هزار و ۹۰۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۲۸۴ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی گفت: همچنین در این بازه زمانی برای هزار و ۲۹۲ فقره پرونده صادراتی و ۱۳ فقره پرونده وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است.

وی ادامه داد: یک‌ هزار و ۶۳۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۸۱۴ فقره نمونه برداری از مراکز تولید و عرضه کالا و یک هزار و ۳۳۲ فقره بازرسی فنی آسانسور انجام شده است.

همتی گفت: صدور ۱۳۳ مورد گواهی تأییدیه آسانسور، بیش از ۱۲۲ هزار نفرساعت آموزش به کارکنان و مدیران کنترل کیفیت و تأیید صلاحیت ۴۹ مسئول کنترل کیفیت از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است.

وی در پایان گفت: در این مدت (ابتدای سال تا پایان دی ماه) ۶۸ مورد صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۳۹ مورد صدور گواهی تأییدیه تجهیزات بازی و ۵ هزار و ۸۱۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی و مراکز صنفی استان انجام شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول