اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وقوع ۷ زمین‌لرزه جدید در جنوب ترکیه طی ۱ ساعت اخیر

داده‌های زمین‌نگاری از ترکیه نشان می‌دهد که فقط طی ۱ ساعت اخیر ۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه با قدرت‌های بیش از چهار یا پنج ریشتر رخ داده است.

وقوع ۷ زمین‌لرزه جدید در جنوب ترکیه طی ۱ ساعت اخیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ترکیه‌ای بامداد سه‌شنبه از وقوع زمین‌لرزه جدیدی در مناطق آسیب‌دیده در زلزله روز دوشنبه خبر دادند.

سازمان لرزه‌نگاری ترکیه اعلام کرد زلزله‌ای جدید به قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۲:۱۴ بامداد (به وقت ایران) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهر گوک‌سون واقع در استان قهرمان‌مرعش رخ داده است.

داده‌های زمین‌نگاری از ترکیه نشان می‌دهد که فقط طی ۱ ساعت اخیر ۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه رخ داده که دارای قدرت‌های بالای ۴ و ۵ ریشتر بودند.

پیش از این، «اورهان تاتار» رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرده بود که شمار تلفات این زلزله به ۲۳۱۶ کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ مجروح افزایش یافته است. (جزئیات بیشتر)

در پی وقوع این حادثه و تلفات بسیار آن، دولت ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، به‌مدت یک هفته عزای عمومی اعلام کرده و گفت تا تاریخ ۱۲ فوریه پرچم ترکیه در اماکن داخل و تمام دفاتر دیپلماتیک در خارج از کشور به حالت نیمه‌افراشته خواهد بود.

روز دوشنبه بود که دو زلزله شدید به قدرت‌های ۷.۸ ریشتر در ساعت ۴:۱۷ بامداد و ۷.۵ ریشتر در ساعت ۱۳:۲۴ ظهر به مرکزیت استان قهرمان‌مرعش در جنوب ترکیه رخ داد و به ۹ استان دیگر نیز آسیب رساند.

 

 

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول