اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

نحوه انتخاب دانش‌آموزان دختر برای جشن فرشته‌ها در محضر رهبر انقلاب / صحنه‌ زیبایی که هماهنگ نشده بود!

ما همه بخش‌های جشن فرشته‌ها را هماهنگ کرده بودیم مثل خواندن سرود اما لحظه ورود رهبر معظم انقلاب در جمع دختران دانش‌آموز را فراموش کردیم؛ نه گفته بودیم صلوات بفرستید و نه گفته بودیم دست بزنید اما وقتی رهبر معظم انقلاب وارد شد، آنقدر صحنه زیبایی خلق شد که این صحنه بهترین خاطره ما شد.

نحوه انتخاب دانش‌آموزان دختر برای جشن فرشته‌ها در محضر رهبر انقلاب / صحنه‌ زیبایی که هماهنگ نشده بود!

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: چقدر تماشای شادی این بچه‌ها لذت‌بخش است؛ چقدر اشتیاق و محبت خالصانه‌شان به دل می‌نشیند و ناخودآگاه اشک را مهمان چشمان می‌سازد. دختران کوچکی که حالا با آن چادرهای نماز چون فرشتگانی می‌مانند که زیبایی دنیای‌مان را چندین برابر کرده‌اند. 

در شب ولادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی (ع) یعنی جمعه ۱۴ بهمن‌ماه مراسم معنوی و پرطراوت «جشن فرشته‌ها» با حضور صدها نفر از دختران دانش‌آموزی که به سن تکلیف رسیده‌اند، با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره این مراسم به خبرنگار فارس گفت: جشنی که در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، یک نمونه بسیار روشن از همکاری همه گروه‌های رسانه‌ای، فرهنگی، آموزش و پرورشی و خارج از آموزش و پرورش است و برآیند یک کاری بود که دو ماه پیش شروع شد.

* دانش‌آموزان دختر چگونه انتخاب شدند؟

بعد از جشن فرشته‌ها، تعدادی از خانواده‌هایی که دانش‌آموز دختر کلاس سوم دبستانی داشتند، عنوان کردند که کاش امکان حضور فرزند آنها نیز در این مراسم فراهم می‌شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: در انتخاب بچه‌ها چند محدودیت داشتیم؛ اول اینکه چون این دانش‌آموزان، دختر بودند و ما برای غروب می خواستیم دعوت کنیم، باید شرایط را در نظر می‌گرفتیم.

وی ادامه داد: اول قرار بود، مراسم جشن فرشته‌ها، برای نماز ظهر و عصر باشد ولی به پیشنهاد ما برنامه برای نمازهای مغرب و عشاء شد. زیرا می‌خواستیم بچه‌ها در هنگام نماز صدای امام جماعت که رهبر معظم انقلاب است، را بشنوند. 

باقرزاده اضافه کرد: با توجه به اینکه قرار شد برنامه غروب باشد، برای حضور دانش‌آموزان از مسیرهای دور، محدودیت داشتیم لذا به دانش‌آموزان دختر شهر تهران، شهرستان‌های استان تهران، البرز و قم و یک تعداد محدودی از سراسر کشور بسنده کردیم.

وی با بیان اینکه سهمیه‌ای که برای حضور دانش‌آموزان داشتیم حدود هزار نفر بود که در نهایت به 1200 نفر ختم شد، افزود: انتخاب‌ها بر اساس جشن‌های تکلیفی بود که در مدارس برگزار شده بود و به جشن‌های تکلیف امتیاز داده بودیم و بالاترین امتیازها، اولویت برای حضور داشتند.

* فرزندان مدافع حرم و مدافع امنیت در جشن فرشته‌ها

در جشن فرشته‌ها در حضور رهبر معظم انقلاب، دانش‌آموزان سرود هم خواندند که این سرود، از دو ماه پیش در جشن‌های تکلیف خوانده می‌شد.

باقرزاده درباره ادامه توضیحاتش درباره انتخاب دانش‌آموزان دختر برای جشن تکلیف دانش‌آموزان در حضور رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: معیار دیگر انتخاب ما، فرزندان شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت بودند که فرزند 2 شهید اخیر نیز در این مراسم حضور داشتند.

وی ادامه داد: 13 دانش‌آموز سوم دبستانی هم از مرکز استثنایی معرفی شدند که دانش‌آموزان بانیازهای ویژه بودند و 9 نفر نیز از جازموریان استان کرمان به مراسم آمدند؛ معلم این دانش‌آموزان اولین کلیپ جشن تکلیف را در شبکه‌های مجازی بارگذاری کرده بود. واقعا دوست داشتیم همه بچه‌ها بیایند اما محدودیت داشتیم.

* به یادماندنی‌ترین خاطره

اما یکی از اتفاقات به یادماندنی جشن فرشته‌ها، همان دست زدن‌ها و شادی کردن بچه‌ها در لحظه ورود رهبر معظم انقلاب به حسینه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: برای خود من، این موضوع بسیار جذاب بود چرا که بدون  هماهنگی انجام شد. ما همه بخش‌های جشن فرشته‌ها را هماهنگ کرده بودیم مثل خواندن سرود اما لحظه ورود رهبر معظم انقلاب در جمع دختران دانش‌آموز را فراموش کردیم. نه گفته بودیم صلوات بفرستید و نه گفته بودیم دست بزنید. اما وقتی رهبر معظم انقلاب وارد شد، آنقدر صحنه زیبایی خلق شد که این صحنه بهترین خاطره ما شد.

وی تصریح کرد: صحنه‌های زیبایی درست شد و این صحنه بهترین خاطره ما بود چرا که تبلور واقعی وجود این بچه‌ها بود.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول