اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خدمات سرکنسولگری ایران در حلب به زلزله زدگان سوریه+فیلم

در پی زلزله اخیر در سوریه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب اقدام به کمک رسانی و ارائه خدمات به زلزله زدگان در این شهر سوریه کرد.

خدمات سرکنسولگری ایران در حلب به زلزله زدگان سوریه+فیلم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از زلزله اخیر در سوریه و ترکیه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه از آمادگی نهادهای امدادرسانی، درمانی و بهداشتی ایران برای کمک به آنها خبر داد.

وزارت بهداشت سوریه در همین خصوص اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان زلزله در مناطق تحت کنترل دمشق به ۷۶۹ نفر افزایش یافته است. براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ وزارت بهداشت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۱۴۴۸ زخمی و ۷۶۹ کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته است. البته این آمار نهایی نیست.»

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز با همتایان سوریه‌ای و ترکیه‌ای در این خصوص گفت‌وگو و آمادگی ایران برای کمک رسانی را اعلام کرد. وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که تیم پزشکی و امدادی هلال احمر ایران برای کمک به نجات آسیب دیدگان دوشنبه شب وارد ترکیه می‌شود.

از سوی دیگر هواپیمای حامل ۴۵ تُن کمک‌های دارویی، غذایی و بهداشتی بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای زلزله‌زدگان سوریه، شب گذشته در فرودگاه بین‌المللی دمشق به‌ زمین نشست.

 

 

نیروهای امدادی ایران در عملیات امدادرسانی در حلب حضور دارند و کنسول ایران در حلب نیز مدیریت نیروهای ایرانی در عملیات امدادی را بر عهده دارد.

 

 

پایان پیام/ ت 785

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول