اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رونمایی از جایزه کیفیت جهان اسلام در سازمان ملی استاندارد

امروز جایزه کیفیت جهان اسلام با حضور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در سازمان ملی استاندارد رونمایی شد، در این مراسم رئیس سازمان ملی استاندارد گفت که مدل جایزه کیفیت جهان اسلام، ساختار مدیریتی است که موجب پیشرفت و بهسازی کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی در جهان اسلام می‌شود.

رونمایی از جایزه کیفیت جهان اسلام در سازمان ملی استاندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی اسلام‌پناه امروز در مراسم رونمایی از جایزه کیفیت جهان اسلام که با حضور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در سازمان ملی استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: طرح شکل‌گیری جایزه ملی کیفیت ایران در سال 81 به تصویب رسید و 16سال نیز جایزه ملی کیفیت برگزار شده است اما در دولت سیزدهم با رویکرد تحولی در سازمان ملی استاندارد ایران ضرورت تدوین مدلی بومی به منظور تحول در  جایزه ملی کیفیت ایران تحت عنوان مدل کیفیت جهان اسلام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرد تا در این راستا تدوین مدل مبتنی بر دانش تخصصی روز و همچنین با تکیه بر مبانی فکری اسلامی و ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی‌ و ‌اسناد بالادستی نظام انجام شده و مبنای جایزه ملی کیفیت ایران قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: مدل جایزه کیفیت جهان اسلام، ساختار مدیریتی است که با بکارگیری مبانی علمی تخصصی و دانشی و با تکیه بر اصول و مفاهیم اسلامی و توجه داشتن به ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی و سیستم خود‌ارزیابی موجبات پیشرفت و بهسازی کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی در جهان اسلام را فراهم خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این مدل در جلسات کارگروه تخصصی با مشارکت اساتید علمی دانشگاه‌های کشور و حوزه کیفیت دستگاه‌های اجرایی و متخصصین سازمان ملی استاندارد تدوین شده است.

اسلام‌پناه اظهار داشت: این مدل با ۲۵۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی تدوین و در پنجمین کمیته فنی دوره هفدهم جایزه ملی کیفیت ایران طرح و بررسی شد و پس از اخذ نظرات ارزشمند اعضای کمیته فنی در ششمین کمیته فنی دوره هفدهم جایزه ملی کیفیت ایران مورد تأیید قرار گرفت و در سی و سومین اجلاسیه شورای سیاست‌گذاری جایزه ملی کیفیت ایران در ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ به تصویب نهایی رسید و به عنوان ملاک اعطای جایزه ملی کیفیت ایران قرار گرفت.

اسلام پناه با بیان اینکه توجه به معنویت و اخلاق در مدل‌های سرآمدی و تعالی کیفیت، ترویج و فرهنگ سازی سبک زندگی و کار اسلامی ایران از جمله اهداف نظام جامع ارزیابی ملی کیفیت است، گفت: ایجاد فضای رقابتی در بخش‌های مختلف کشور اعم از خصوصی و دولتی، تحقق عدالت و توازن در کیفیت کالا و خدمات کشور و تلاش در راستای افزایش کیفیت کالا و خدمات و افزایش بهره‌وری ملی و تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور از دیگر اهداف نظام جامع ارزیابی ملی کیفیت است. 

وی اظهار داشت: جایزه کیفیت جهان اسلام در هشت طبقه‌بندی آموزش، بهداشت و درمان، بخش خصوصی، بخش دولتی و عمومی، بخش تولید، بخش صنایع کوچک بخش خدمات و بخش محصولات دانش بنیان و فناورانه دیده شده است و برای  آن سه سطح جایزه تندیس، تقدیرنامه اشتهار به کیفیت و گواهی اهتمام به کیفیت در نظر گرفته شده است. 

در ادامه این مراسم غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به عنوان انتخاب شده برای این جایزه گفت: انتخاب این عنوان بار مسئولیت را سنگین می‌کندو باید تمام ابعاد آن بطور دقیق سنجیده شود. 

وی اظهار داشت: وقتی وارد این میدان شده‌ایم و این ادعا را در جهان اسلام مطرح کرده‌ایم باید پیشگام و پیشرو باشیم و نباید دیگران برای ما تصمیم بگیرند. 

اسماعیلی افزود: یکی از اشکالات مدیران این است که فکر می‌کنیم که اسناد برای ثبت در تاریخ است. 

وی با اشاره به سند بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت: بنابراین وقتی سند تحول دولت ابلاغ شد تمام ما موظفیم که بدانیم که این سند چه تکالیفی را برای ما در نظر گرفته است و لذا خرسندیم که در مدل کیفیت جهان اسلام بر مبنای سند تحول دولت مردمی است و این ویژگی‌ها برای آن در نظر گرفته شده است. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول