اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نطق میان دستور وکلای ملت| لزوم تسریع در رسیدگی به طرح ساماندهی کارکنان دولت

لزوم تسریع به طرح ساماندهی کارکنان دولت، تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری کارخانجات نساجی و رسیدگی به تعرفه گذاری صادرات محصولات کشاورزی از مهم‌ترین محورهای نطق میان دستور امروز نمایندگان مجلس بود.

نطق میان دستور وکلای ملت| لزوم تسریع در رسیدگی به طرح ساماندهی کارکنان دولت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستورخود در نشست علنی امروز سه شنبه 18 بهمن مجلس شورای اسلامی، مسائلی همچون .... را مطرح کردند.

در همین راستا،‌ عباس گودرزی،‌نماینده مردم بروجرد، در نطق میان دستور، ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی (ع) و چهل و چهارمین سالروز انقلاب اسلامی گفت: عید انقلاب یادآور انقلاب نور و 57 به رهبری امام خمینی (ره) و شهدای بزرگ انقلاب به نقطه عطفی در مواجهه جبهه ایمان و کفر و نفاق است. انقلابی بزرگ و دستاوردهایی حیرت انگیز و عید میلاد حضرت علی (ع) که با ولادت او دین کامل شد و درهای رحمت الهی بر روی بشر گشودهتر گشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم ادامه داد: آمریکا شیطان بزرگی است که کشتار می‌کند، تحریم می‌کند، تهدید می‌کند، به هرکجا که دستش برسد به منافع بشریت لطمه زده و منابع نسل ها را نابود می‌کند و خلاصه شیطان بزرگی است که ساختار حکومتی یافته و با تکیه بر ابزار فراوان در پی حاکم کردن سبک زندگی سراسر ظل مادی و شیطانی خویش است و اینجا ایران است، علمدار و پرچمدار و جلودار جبهه حق، جبهه مقاومت به گستردگی همه ارزش‌های الهی و انسانی با خیل عظیم شهیدان و دریای خروشان مدافعان اسلام و انسانیت تحت رهبری حکیم و فرزانه، ابرحریفی که هم دیدبان است و هم علمدار، ناخدایی که راه را می شناسد و از طوفان باکی ندارد.

وی افزود: امام خامنه ای عزیز خلف صالح امام (ره) انقلابی را رهبری می کند که دهه پنجم عمر خود را با عزت و سربلندی سپری می کند و امروز ایران مظلوم مقتدر بزرگترین چالش جبهه کفر است. استکبار ناتوان از تغییر شیب نابودی خویش است. اسرائیل خلاصه رذالت های استکبار در حال نابودی است. فرزندان نمرود دستشان که به خدا نمی رسد با بغض و کینه‌ای جنون‌آمیز به ساحت قرآن اهانت می‌کنند غافل از این که خدا حافظ کلام خویش است و قرآن و عترت یک عالم فدایی دارد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: لرستان استانی مستعد و باامکانات و ظرفیت‌های فراوان، جوانانی با استعداد و مومن، مردمانی سخت کوش و باهوش، آب فراوان برای کشاورزی و جاذبه‌های متعدد تاریخی و کشاورزی و گردشگری است. بروجرد شهری نیمه صنعتی، شهرعلما و شهدا و مفاخرو مشاهیر، دارالمومنین، دارالسرور و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهر استعداد های درخشان در این استان قرار دارد.برای شهرم، برای استانم و برای ایرانم، جانم آینده ای روشن و مرفه و مومنانه آرزو دارم.

گودرزی ادامه داد: برخی از مدیران ارشد استانی در فضایی دیگر سیر می کنند. یادشان رفته است که شان آنها شان پدر خانواده است. دنبال حریف می گردند. نصیحت را دوست ندارند. برخی رفتارهای صادره از آنها وهن استان است، وهن دستگاه دولتی و قضایی متبوع آنها است. خسارت بار و نگران کننده است. جلوی این خسارات بایستی هرچه زودتر گرفته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: کارخانجات نساجی بروجرد بزرگ و مدرن با 50 هکتار زمین و هکتار ها فضای مسقف و کارگاهی، استخرو زمین فوتبال، ساختمان چند طبقه در جردن تهران، حدود 95 درصد سهام آن متعلق به بانک ملی بوده است. این کارخانجات به یک باره و یکجا بدون توجیه منطقی و بدون در نظر گرفتن اهلیت خریدار در رقابتی سطحی در سال 89 واگذار شده است. مبلغ واگذاری 36 میلیارد تومان که 12 میلیارد تومان آن نقد و 24 میلیارد تومان دیگر اقساط بوده است.

وی ادامه داد: پرداخت این اقساط در زمان مقرر است در حالیکه در زمان واگذاری حدود 18 میلیارد تومان موجودی پارچه داشت. نشان عدم اهلیت و مسئله دار بودن این واگذاری این است که هم اکنون مبالغی هنگفت بابت خدمات دریافت شده به سازمان ها و شرکت های خدمات رسان، بدهکار است. ضروری است که دستگاه ها و نهادهای نظارتی به این مهم ورود نموده و صریحا ابعاد مسئله را به مردم گزارش نمایند.طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری این کارخانجات از بانک ملی به بخش خصوصی نیز به زودی کلید خواهد خورد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: خواست جدی مردم بخش اشترینان شهرستان شدن است. اشترینان بیش از 50 سال سابقه شهرداری دارد و دارای ده ها هزار جمعیت است. این منطقه دارای ظرفیت های بالایی است که قابلیت تبدیل شدن به شهرستان را دارد. تبدیل اشترینان به شهرستان موجب تمرکز مدیریت هم در بروجرد و هم در اشترینان خواهد شد و قطعا به پیشرفت و توسعه امکانات و زیرساخت ها و جذب اعتبار در کل حوزه انتخابیه کمک خواهد نمود. تبدیل بخش اشترینان با ده ها هزار جمعیت و ظرفیت های متعدد به شهرستان مطالبه جدی مردم مظلوم اشترینان است که شایسته و مقتضی است وزیر کشور و شخص رییس جمهور به این مهم عنایت ویژه داشته باشند و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

گودرزی گفت: تقاضا دارم نسبت به تبدیل شهر بنائی به بخش که یکی از مناطق نمونه گردشگری استان می باشد ، وزیر کشور و رییس جمهور عنایت ویژه به خرج دهند. در خصوص الحاق جهان آباد به شهر بروجرد با توجه به اینکه موضوع در کمیسیون های تخصصی دولت به تصویب رسیده است، شایسته است نسبت به تصویب نهایی در جلسه هیات وزیران اقدام نموده و پس از 20 سال تکلیف مردم با نجابت و با شرافت جهان آباد را روشن نمایند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: از هیات رئیسه مجلس می خواهم تسریع در رسیدگی به طرح ساماندهی کارکنان دولت که مورد استدعای جدی بنده و کمیسیون اجتماعی و اکثریت نمایندگان مجلس است، تسریع در عملیاتی دو پروژه راه آهن بروجرد و چهارخطه تور بروجرد و همچنین پروژه سوم تکمیل چهارخطی اشترینان- نهاوند ،تسریع در صدور مجوز ماده 23 بیمارستان 500 تخت خوابی بروجرد، تسریع در پروژه ها را در دستور کار قرار دهد.

در ادامه، مسلم صالحی،‌نماینده مردم اقلید، در نطق میان دستور خود ضمن سلام و درود به روح پر فتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  و شهدای اسلام تاکنون و همچنین طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و سلام و درود به همکاران و مردم حوزه انتخابیه و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: نمایندگان و مردم شریف ایران! این روزها شاهد مطرح شدن شکل گیری هئیت مولدسازی اموال و دارایی ها هستیم که فلسفه وجودی آن واگذاری اموال و املاک غیرمنقول و راکد دولتی به بخش خصوصی است تا بتوان با فعالسازی آنها و واگذاری به بخش خصوصی شاهد رشد اقتصادی باشیم ضمن تایید کلیات این مسئله ذکر چند نکته در این مورد ضروری است.

وی افزود: شفافیت در واگذاری ها باید انجام شود هر چند قرار بر این است لیست واگذاری ها از طریق سازمان خصوصی سازی به اطلاع مردم رسانده شود اما اگر بخواهیم اموال و املاک دولت را به دو دسته بورسی و غیر بورسی تقسیم کنیم در بحث اموال بورسی شاید مشکلی نباشد اما در بحث اموال غیر بورسی بحث شافیت در قیمت گذاری و ارزش گذاری یک دغدغه است امید بوده که با شفایت در واگذاری ها اعتماد بخش خصوصی و مردم به دولت افزایش پیدا کند.

نماینده مردم اقلید در مجلس عنوان کرد: یکی از آسیب های اخیر در بحث واگذاری ها و اجرای اصل 44 قانون اساسی لغو واگذاری ها بعد از انجام آن بوده است؛ دقت بفرمایید که یکی دو مورد را مجلس لغو واگذاری کرده است سوال اینجاست که اگر در زمان واگذاری دولت به وظایف خود درست عمل کرده بود و نظارت بر نحوه واگذاری داشت چه دلیلی دارد بعد از واگذاری بخواهد یک مجموعه ای را از مالکی که آن را خریداری کرده است برگرداند و به دولت عودت داده شود این امر به غیر از اینکه عدم اعتماد ایجاد می کند چه دستاورد دیگری می تواند داشته باشد؟

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: یکی از نکات مهم در اقتصاد ایران کوچک شدن بخش اقتصادی خصوصی واقعی و بزرگ شدن شرکت های دولتی و خصولتی است و احتمالا شرکت های خصولتی با توجه به توان مالی بالا و لابی گیری خواهند توانست اموال واگذار شده را خریداری کنند در این مورد نیاز بوده تا بخش خصوصی واقعی تقویت شود که اقتصاد ما به معنای واقعی به حوزه خصوصی سازی وارد شود.

صالحی گفت: داشتن مصونیت کامل باعث خواهد شد دقت کامل در واگذاری صورت نگیرد و باید به دنبال راهکاری باشیم تا هم مصونیت برداشته شود و هم دست هئیت هفت نفره باز باشد این راهکار را چه کسی و چه ارگانی تعریف خواهد کرد در آینده مشخص خواهد شد؛ همچنین موضوع اهلیت خریداران هم باید مورد توجه قرار گیرد یکی از آسیب هایی که در واگذاری ها انجام می شود اهلیت نداشتن خریداران است چرا که می بینیم در زمان واگذاری مشکلی وجود ندارد اما وقتی خریدار اهلیت ندارد و مجموعه ای که به آن واگذار شده به تعطیلی کشانده می شود که نیاز است در زمان واگذاری این اهلیت ها سنجیده شود تا خدایی ناکرده مشکلات گذشته پیش نیاید.

وی اظهار کرد: اگر واقعا نتوانیم برخی از شرکت های بزرگ دولتی را واگذار کنیم می توانیم آنها را بخش خصوصی اجاره دهیم و از طریق اجاره دادن به بخش خصوصی و مشارکت دولت در آن به تامین منابع مالی دولت کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای وزیر ما در مجلس نماینده و نماینده تر نداریم؛ جنابعالی خودتان زمانی در مجلس همکار ما بوده اید و می دانید که در مجلس هر نماینده یک رای دارد و نه بیشتر؛ بنابراین چه اتفاقی افتاده که در استان فارس نگاه شما فقط به دو الی سه شهرستان محدود معطوف شده است و کلیه بازدیدهای شما و معاونین شما و همچنین توزیع اعتبارات نیز به سمت این شهرها سوق داده می شود که این موضوع نیز به صورت مستقیم به جنابعالی تذکر داده شد اما انگار زورتان به برخی از این نمایندگان نمی رسد و البته تحقیق و تفحص نشان خواهد داد که چه اتفاقی در حال رقم خوردن است؟

وی افزود: آقای وزیر ماندن به چه قیمتی؟ به قیمت پایمال کردن حقوق کشاورزان با دست های پینه بسته و کمرهای خمیده! اگر شما اینقدر از سوی برخی نمایندگان تحت فشار هستید به رئیس مجلس و هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان گزارش دهید؛ آقای وزیر تمامی مکاتباتی که با شما داشتیم فقط در حد یک پاراف در وزارتخانه باقی ماند و ظاهرا در وزارتخانه مذکور کسی برای امضا و دستور شما ارزشی قائل نیست، آقای وزیر عدم ثبات در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری ها بیداد می کند همچنین بحث تعرفه گذاری صادارت محصولات کشاورزی را ببینید که چه بلایی سر آنها آورده اید و هر روز یک تصمیم می گیرد یک روز پیاز می شود کیلیویی 3 هزار تومان و روز دیگر به 30 هزارتومان می رسد یک روز مرغ در بازار آنقدر کم است که قیمت می شود 100 هزار تومان و یک بار آنقدر زیاد است که از مردم می خواهید تا مازاد مرغ تولیدی را بخرند اینگونه برنامه ریزی این وزارتخانه را به ناکجا آباد خواهد برد.

صالحی خطاب به وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح رتبه بندی فرهنگیان بیان کرد: دیروز با جنابعالی جلسه ای داشتم و باید گفته شود حدود 10 مورد ایراد در طرح رتبه بندی وجود دارد و اگر آنها را برطرف نکنید قانون رتبه بندی به جز آبروریزی برای فرهنگیان عزیز چیز دیگری عاید آنها نخواهد کرد و می شود آش نخورده و دهان سوخته.

وی افزود: پرداخت حق التدریس ماهیانه معلمان، تعیین تکلیف فوق العاده ویژه خدماتی و ادارای، پاداش پایان خدمت و ... مشکلاتی است که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، جناب آقای نوری! نظارت بر عملکرد مدیران کل استان ها باید جدی تر شود چرا که در برخی استان ها ادارت کل به ستاد انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم تبدیل شده است در ضمن نحوه توزیع اعتبارات صحیح نیست و انتصابات با عینک سیاسی انجام می شود بنابراین اگر روزی آموزش و پرورش سیاست زده شد که الان شده است باید به حال دانش آموزان و والدین خون گریه کرد همچنین انجام کارهای پوپولیستی و حذف نیروهای متخصص داد دلسوزان نظام را درآورده است این ادعا را می توان با یک تحقیق اثبات کرد.

مجتبی بخشی پور دنماینده مردم اسلام آباد غرب نیز در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، گفت: با نگاهی اجمالی به وضعیت اقتصادی کشور متوجه خواهیم شد که تورم، گرانیِ افسارگسیخته، بیکاری روزافزون، رهاشدنِ قیمت خودروهایِ داخلی در بازار،  افزایش روزانه اقلام خوراکی،  کوچکتر شدن سفره مردم ، قطع امید به زندگی  و  موارد متعدد دیگر کارد را به استخوان رسانده  و به شدت قدرت خرید مردم پایین آمده که این خود نمونه بارزی برای اثبات ناتوانی، ناکارآمدی و بی‌برنامگی مسوولین بودجه‌ای و اقتصادی دولت می‌باشد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان مجلس، ادامه داد: با وجود این تیم اقتصادی، نه تنها گره‌ای از مشکلات ریز و درشت معیشت و اقتصاد کشور باز نخواهد شد بلکه خودِ این تیم، از عوامل بوجود آمدن مشکلات و شرایط موجود می‌باشد.

وی خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: با این تیم نمی‌توان بارقه‌ای از امید در دل مردم و اقتصاد کشور ایجاد نمود و به آینده ای بهتر از امروز امیدوار بود لذا تا دیر نشده و کمر مردم در زیر فشار تورم شکسته نشده، در تیم اقتصادی و بودجه‌ای کشور خانه تکانی اساسی و اصولی ایجاد نمایید و از تجربه، توان و ظرفیت بالای نخبگان اقتصادی کشور در سمت‌های مدیریتی و اتاق های فکر بهره گرفته و توانایی های غیرقابل انکار بخش خصوصی را نادیده نگیرید. همچنین فعال تر نمودن حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه را در اولویت قرار دهید تا بلکه با چنین تدابیری ، کشور را از وضعیت غیرقابل تحمل کنونی خارج نمایید.

بخشی‌پور اظهار کرد: اما در حوزه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دلیل عدم استفاده از مدیران توانمند، مجرب، مسوولیت پذیر و متخصص، شرکت ملی پتروشیمی به یکی ازضعیف‌ترین و بی برنامه ترین مجموعه وزارت نفت تبدیل شده و متاسفانه نه تنها پروژه های این شرکت پیشرفت نداشته بلکه روز به روز در حال پسرفت و تعطیل شدن تدریجی آنها هستیم. لذا با توجه به جایگاه این شرکت در عرصه بین المللی، از وزیر نفت مصرانه می‌خواهم در این زمینه تجدیدنظر نماید در غیر این صورت، مجلس بدون هیچ گونه اغماضی تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد نمود .

وی افزود: از سوی دیگر مدتی است برخی با تَمسُک به نهاد وقف که یکی از اصیل ترین نهادها در شریعت اسلامی می باشد، در پی چنگ‌اندازی به بخش عظیمی از سرمایه کشاورزان در بسیاری از روستاهای استان کرمانشاه از جمله ده‌ها روستا از دهستان‌های حسن‌آباد و شیان شهرستان اسلام آبادغرب هستند.

بخشی‌پور بیان کرد: این روستاییان زحمت کش و پرتلاش به مدت حداقل دو قرن است که صاحب این زمین‌ها بوده و افرادی که امروزه ادعای وراثت املاک مذکور را دارند، حداقل در سه نسل گذشته حتی یک وجب از این اراضی را در تصرف خود نداشته اند. به یقین، این افراد با پنهان شدن در پشت نهاد ریشه دار و اسلامی وقف، بر آن هستند تا اقدام خود را قانونی جلوه دهند و از هرگونه اعمال مالکیت کشاورزان جلوگیری نمایند. لذا از نهادهای مرتبط با این موضوع می خواهم که در این زمینه ورود کرده و از اِجحاف بیشتر در حَق کشاورزان عزیز که نَقشی عمده در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند، ممانعت نمایند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اما در کنار انتقادِ بحق از مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی مسوولین این بخش از دولت، جا دارد از بخش های دیگری که در عرصه خدمات‌رسانی و تلاش برای توسعه زیرساخت ها و کاهش آلام مردم به خوبی درخشیده‌اند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم. درهمین رابطه راه اندازی، تکمیل و تجهیز فاز دوم بیمارستان­ حضرت امام اسلام آبادغرب تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه به دستگاه های MRi  و CTS  ، تخت‌های مراقبت ویژه و سایر تجهیزات و امکانات، احداث چندین کلینیک و درمانگاه شهری و روستایی، احداثِ اورژانس بیمارستان حضرت امام با 27 تخت که در غرب کشور کم نظیر می‌باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شبانه روزی کردن درمانگاه بخش حمیل، احداث بیمارستان شهرستان دالاهو،  اجرای درمانگاه بخش گهواره، آغاز پذیرش دانشجو در سه رشته مرتبط و نیز ایجاد دانشکده سلامت که می تواند اسلام آبادغرب را به پایلوت مرکز آموزش پزشکی غرب استان تبدیل کند، از جمله اقدامات قابل ستایش و شایسته تقدیر در حوزه وزارت بهداشت و درمان است. در همین راستا از ریاست و  اعضای محترم کمیسیون بهداشت، وزیر محترم بهداشت و درمان، معاونینِ ایشان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان که با سفرهای جداگانه و حضور در شهرستانهای اسلام آبادغرب و دالاهو و بررسی میدانی، زمینه اجرایی شدن موارد فوق را فراهم آورده اند، از این تریبون تقدیر و تشکر می‌‎نمایم.

همچنین عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در نطق میان دستور،ضمن درود بیکران به ارواح شهدا و روح ملکوتی امام شهدا امام راحل (رحمة الله علیه) و آرزوی صحت و سلامت کامل برای مقام معظم رهبری، گفت:  از رهبر معظم انقلاب اسلامی که با تدبیر حکیمانه در جهت عفو کثیری از فریب‌خوردگان فتنه اخیر، قلب مردم عزیز را شاد فرمودند، تقدیر می‌کنم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: ایام مبارکه دهه فجر را محضر شما همکاران عزیز و مردم شریف ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم و به ارواح مطهر دو هزار شهید استان بوشهر به ویژه سیدالشهدای مبارزات استان یعنی حضرت حجت الاسلام و المسلمین شهید عاشوری درود می فرستم. روز نیروی هوایی را به ارتش قهرمان به ویژه به پرسنل عزیز نیروی هوایی به پاس پیشگامی آن‌ها در بیعت با امام امت تبریک عرض می کنم.

وی اضافه کرد: همکاران عزیز و ملت قهرمان ایران اسلامی توجه دارید که سه عامل اساسی در شکل گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی موثر بوده است؛ ایمان راسخ مردم به اسلام عزیز، ولایت و رهبری ولی صالح الهی و اتحاد مردم. طبیعتاً برای تداوم، بقا و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی این 3 رکن اساسی همواره باید مورد توجه باشد قطعاً حاکمان و دست اندرکاران حکومت در قوای سه گانه بیش از دیگران در توجه به این عوامل اساسی مسئولیت دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تبلور اتحاد، ولایتمداری و ایمان در زندگی حاکمان و دست‌اندرکاران ضرورت دارد، ادامه داد: مردم به آنها می نگرند، اتحاد، وحدت، ولایتمداری و مردم داری و ایمان به خدا باید در زندگی شخصی و زندگی حکومتی و در روش و منش آن‌ها تبلور داشته باشد.

جمیری با استناد به حدیث «کونوا دعاة الناس باعمالکم» گفت: اینها ما را دعوت می‌کند که به وظایفمان به خوبی عمل کنیم، در این ایام به مشکلات نمی‌پردازم در فصل بودجه توجه عزیران را به 3 مورد اساسی جلب می کنم؛ نخست به موضوع فرهنگ و فرهنگیان، توجه به موضوع ورزش و ورزشکاران، توجه به هنر و هنرمندان، توجه به آموزش و آموزش و پرورش به عنوان مهمترین وسیله برای تعالی جامعه.

وی تصریح کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است و باید با تعالی فرهنگی انقلاب حفظ شود باید زندگی معلمان به گونه‌ای تامین کنیم که آنها با انگیزه کار کنند و زندگی آنها مشوقی برای جذب نخبگان به آموزش و پرورش باشد باید به کرامت مردم زیر سایه نظام اسلامی فکر کنیم، باید به اقتصاد مردم، به معیشت مردم، به حمایت از تولید برای ایجاد ثروت، به تامین معیشت مردم به خوبی توجه داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به موضوع امنیت و معیشت عزیزان ما در نیروهای نظامی و انتظامی باید بیشتر توجه شود؛ امنیت جامعه در گرو انگیزه آن‌ها در خدمت صادقانه، هوشیارانه و بیدارانه است، نکند خدایی نکرده با تصمیمات ما، آنها انگیزه لازم برای خدمت را نداشته باشد.

در ادامه، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، در نطق میان دستور خود با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران  و گرامی داشت دهه مبارک فجر گفت: تقدیر از فرمان عفو مقام معظم رهبری ، از فرمان مدبرانه ایشان برای مرز بندی بین  دشمن خارجی و عوامل خارجی با جوانان که با احساسات دچار اشتباه شده‌اند که قطعا درسی بزرگ برای افرادی است که با غفلت و تنگ نظری وبعضا همسویی با دشمن در مسیری به جز مسیر ولایت و نگاه رهبری فرزانه در حال کنار هم قرار دادن تمام افراد دخیل در این ناآرامی‌ها بودند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه ادامه داد: با تشکر ویژه از رییس قوه قضاییه که با رویکرد نوین عدالت مردم مدارنه زمینه چنینی عفو را فراهم کرده‌اند با عنوان نماینده و خادم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه زبرخان و میانجلگه تشکر و سپاس مردم شریف حوزه انتخابیه از دکتر قالیباف فرزند برومند نیشابور بزرگ که دعوت فرماندهی تیپ 21 امام رضا (ع) را اجابت نموده و در نیشابور حضور یافتند و با استقبال بی نظیر مردم جلوه دیگری از همراهی  ملت را رقم زده اند اعلام می دارم.  

وی در ادامه تاکید کرد: از رییس جمهور و معاون اول و همچنین بهادری جهرمی که با اجابت از پیگیری‌های اینجانب در تصویب ارتقاء میانجلگه به شهرستان، به عنوان سی و چهارمین شهرستان نیشابور نهایتا با پیگیری اینجانب در جلسه چهارشنبه  12 بهمن ماه هدیه‌ ای ارزشمند به خانواده  شهرستان شهید برونسی تقدیم کرده‌اند ضمن تشکر از وزیر کشور تقاضا دارم در اسرع وقت  با انتصاباتی مبتنی بر پرهیز از انتخابات مناسباتی مستقر در استان‌ها یک فرماندار شایسته و ترجیحا بومی در استان‌ها انتخاب نماید.

ارکانی تصریح کرد: جناب رییس جمهور محبوب امروز سرنوشت دولت و مجلس به گره خورده است همانگونه که حمایت مجلس از دولت اهمیت دارد حمایت دولت از مجلس استقبال از نظرات و تصمیمات نمایندگان و تعامل وزرا و مدیران ارشد انتظار است؛ فراموش نکنیم این مجلس انقلابی یازدهم بود که در سال98 در کور سوی امید مردم انقلابی  و امیدوار به تغییر وضعیت موجود آن دوران روی کار آمد و مقدمه شکل گیری دولت انقلابی سیزدهم شد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تبلور مردم در نظام جهموری اسلامی ایران در مجلس و خانه ملت تعریف شده است،ضمن تشکر از جنابعالی و معاون اول محترم وتعدادی از وزرا مدتهاست که گلایه های نمایندگان  از عدم پاسخگویی سایر  وزرا به مطالبات مردم شهرستان های مختلف که توسط نمایندگان مطرح و پیگیری می شود بلند است،این مطالبات در واقع فریاد بلند مردم از سوء مدیریت ها محرومیت،مشکلات و کمبودهای عدم رعایت عدالت توزیع بودجه و امکانات در شهرستان‌ها است کا باید مسئولین دولتی پاسخگو و حل کنند آنها باشند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم  افزود:اما مردم صبور و نجیب دسترسی مستقیم  به این مسئولین ندارند و باز هم سهل الوصول ترین مسئول در این کشور نمایندگان خود مردم هستند که باید بار انتقال این مشکلات و اعتراضات را برای مدیران دولتی  به دوش بکشند،به عنوان مثال،جمعیت حوزه انتخابیه بنده یک بیستم تهران پایتخت است،آقایان وزرا ،متولیان دستگاه اقتصادی،عمرانی وفرهنگی اگر اعتبارات و بودجه دستگاه شما در حوزه انتخابیه بنده را نه یک بیستم که یک پنجاهم،که یک صدم و حتی یک دویستم تهران اختصاص می دادید قانع بودیم،گرچه شما شاید در طول عمر مبارکتان بیشتر از ۱ ساعت هم به حوزه بنده اختصاص ندهید ولی بدانید که مسئول تک تک شهرستان های این کشور هم هستید و فردا باید پاسخگوی فراموشی های دستگاه خود نسبت به مردم این سرزمین در تک تک شهرستان ها باشید.

وی در ادامه تاکید کرد:در بودجه سال جاری مجلس ۱۶۰ درصد بودجه سازمان تبلیغات اسلامی افزایش یافت اماسهم شهرستان نیشابور ۶۰۰ هزار نفری از بودجه این سازمان عدد صفر است که البته با اعلام آمادگی مدیر  کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای تحقیق و تفحص قطعا پیگیری و بازرسی لازم  انجام خواهد شد،شاهدیم به محض طرح سوال تحقیق و تفحص واستیضاح که جزو اختیارات  قانونی قوه مقننه است،وزرا و معاونین با فشار همه جانبه به نمایندگان درصدد دخالت در کار مجلس برآمدند و اصل تفکیک قوا را زیر سوال  می برند،از ریاست قوه مقننه تقاضا دارم راهکاری برای این موضوع بیندیشد.

نماینده مردم نیشابور تصریح کرد: تورم ۷۰ درصدی مواد غذایی و اقلام خوراکی فشار طاقت فرسایی بر مردم وارد نموده،تورم ۷۰ درصدی یعنی ارزش ۲۵۰ هزار تومان یارانه داده شده،هم اکنون ۱۵۰ هزار تومان بیشتر نیست،تورم ۵۰ درصدی یعنی ارزش حقوق ۶ میلیونی کارمند و کارگر امروز به ۴ میلیون رسیده،هر وزیر و مسئولی که می تواند ۶ میلیون حقوق ماهانه زندگی کند،می تواند بگوید مدیریت بلد است،امروز بهترین مدیر همین مردم هستند که با این حقوق ۶ میلیون ماهانه ۱۵ میلیون هزینه می کنند.

وی یادآور شد: اخیرا شاهد استخدام‌های خارج از قاعده و قانون بعضا نورچشمی‌ها در برخی دستگاه های دولتی هستیم،امیدوارم تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی توسط کمیسیون اجتماعی  سریعتر به جریان بیقتد.

وی  با اشاره به حوزه انتخابیه خود افزود: سلام و درود بر مردم دیار سلسله الذهب،شهر ۲۴۰۰ شهید،دیار خیام ،عطار نیشابوری،دیار سرداران شهید شوشتری،برونسی،قاجاریان،مهدیانپور،رسولی،دشتی و شهید قدم یاری،سلام بر مردم نجیب شهرستان های نیشابور،فیروزه،زبرخان و میان جلگه،از بار سرولایت تا قدمگاه،اسحاق آباد از همت آباد و فیروزه تا برزنون  و .....امروز نیشابور بزرگ و ۱۴شهرستان خود در دامنه بینالود آمادگی ایجاد هسته اول استان خراسان مرکزی را دارند.

ارکانی در پایان از خاطر نشان کرد: از وزیر نیرو تشکر می کنم برای سفر به استان انتخابی پیرو دعوت اینجانب و اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار،تشکر از وزیر میراث فرهنگی جهت سفر به حوزه انتخابیه پیرو دعوت اینجانب و بررسی مشکلات،تشکر از وزیر بهداشت جهت دسترسی به  دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و سفر به حوزه انتخابیه،انتقاد از وزیر صمت بعلت تسلیم شدن به فشارهای منطقه ای و استخدام داماد ها و مشاور هادر زیر مجموعه ایران خودرو علیرغم اظهارات وزیر محترم مبنی بر باج ندادن به مخالفین،انتقاد از وزیر اقتصاد که به جای حل مشکلات تسهیلات بانکی تولید کنندگان و اصناف در حوزه انتخابیه قصد سفر به نیشابور برای افتتاح ساختمان امور مالیاتی را دارند،به جای پاسخگویی به اینکه چرا تسهیلات اشتغالزایی را پرداخت نمی کنند،انتقاد از عدم توزیع عادلانه اعتبارات در سفرهای استانی ،انتقاد از وزیر کشاورزی جهت عدم پاسخگویی به اعتراضات زعفران کاران و آلو کاران و وزارت آموزش و پرورش به منطور حل مشکل کمبود معلمان ،ساماندهی نیروهای شرکتی  و همسان سازی بازنشستگان.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول