اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مسکو: واکنش آمریکا به بالن چینی، عجولانه و هیجانی بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از واکنش عصبی آمریکا به ماجرای بالن جاسوسی ادعایی، گفت که توضیحات چین در این‌باره کافی بود.

مسکو: واکنش آمریکا به بالن چینی، عجولانه و هیجانی بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) واکنش آمریکا به ماجرای بالن جاسوسی ادعایی چین را «عجولانه و هیجانی» توصیف کرد.

زاخارووا طی بیانیه‌ای ضمن مسئولانه خواندن واکنش چین به ماجرای بالن، گفت که توضیحات پکن در این زمینه نیز قانع‌کننده و کافی بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما باور داریم که توضیحات ارائه شده توسط طرف چینی مبنی بر اینکه ورود یک بالن چینی بدون سرنشین به حریم هوایی ایالات متحده در نتیجه شرایط غیرقابل پیش‌بینی و اضطراری (فورس ماژور) بود، کاملا کافی و قابل درک است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اظهار داشت که واکنش پکن به این حادثه «مسئولانه» بود ولی واشنگتن به شکلی «عجولانه و عصبی» به ماجرای بالن چینی واکنش نشان داد.

پیش از این نیز «شی فنگ» معاون وزیر خارجه چین با اعلام اعتراض شدید چین به تنش‌زایی آمریکا به بهانه بالن جاسوسی ادعایی، از واشنگتن خواسته بود که از هرگونه اقدام بیشتر که به منافع پکن ضربه بزند، اجتناب کند (جزئیات بیشتر).

شامگاه شنبه بود که رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که دو جنگنده «اف-۲۲» این کشور بعد از چرخیدن اطراف بالن اطلاعاتی چین، آن را منهدم کردند.

وزارت دفاع آمریکا نیز ضمن اشاره به تلاش چین برای جمع‌آوری اطلاعات از مراکز راهبردی این کشور با استفاده از بالن، گفته بود سرنگونی آن نیز با هماهنگی و حمایت دولت کانادا انجام شد.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول