اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

زمینی که خدا را در آنجا می‌بینید+صوت منتشرنشده شهید عبدالله میثمی

37 سال پیش در چنین روزی نماینده امام (ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: انسان خوب که در این امور جبهه نگاه می‌کند، می‌بیند که تمام این اموری که انجام می‌گیرد و تمام این تلاش‌‌هایی که می‌شود، غیر خدا در آن راه ندارد.

زمینی که خدا را در آنجا می‌بینید+صوت منتشرنشده شهید عبدالله میثمی

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی، نماینده امام (ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء در روز نوزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴ هنگام طراحی و آماده‌‌سازی عملیات والفجر۸ در قرارگاه نوح (ع) از ویژگی‌های جبهه و اخلاص رزمندگان سخن به میان آورد.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده شهید حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را برای نخستین‌بار بعد از ۳۷ سال منتشر می‌کند:

 

زمینی که خدا را در آنجا می‌بینید

انسان خوب که در این امور جبهه نگاه می‌کند، می‌بیند که تمام این اموری که انجام می‌گیرد و تمام این تلاش‌‌هایی که می‌شود، غیر خدا در آن راه ندارد. انسان در محیط شـهر کـه کار می‌کند گهگاهی می‌‌بیند که غیر خدا راه پیدا کرد، حالا به طرق مختلف.

اینجا میدانی است کـه انسان هر چه می‌بیند خدا را می‌بیند. شما از آن بسیجی‌هایی را که نگاه بکنید می‌بینید که بدون هیچ اسم و رسم و مقام و چیزی به جبهه می‌‌آید، دیگر در فکر این هم نیست کسی او را بشناسد نشناسد، می‌بینید که همه‌اش خداست. یا آن موقع دیگر شـما امور تدارکاتی‌اش را می‌‌بینید، امور نظامی و امور اطلاعاتی، بچه‌هایی که در میان شب برای کارهای اطلاعاتی یا طرح و عملیات می‌‌روند یا کلیه واحدها، ببینید جایی است که اگرچه انسان گهگاهی هم بر زبانش یکسری امور را بیاورد کـه اشتباه باشد، اما غیرخدا راه پیدا نکرده است.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی در ۱۲ خرداد‌ماه سال ۱۳۴۴ در اصفهان به دنیا آمد. او در نوجوانی وارد حوزه علمیه اصفهان و از آنجا راهی قم شد. به دلیل مبارزه با رژیم پهلوی سر از زندان قصر تهران درآورد و سپس نماینده امام (ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء شد. سرانجام در ۱۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۵» که مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) بود، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر مطهرش در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفته است.

از نکات جالب توجه این شهید، ارتباط فعالیت‌هایش با عدد ۳۰ است:

ـ مدت ۳۰ ماه توسط رژیم سفاک پلهوی زندانی سیاسی بود.

ـ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت ۳۰ ماه برای تبلیغ عازم کردستان شد.

ـ مدت ۳۰ ماه به سازماندهی و ارشاد عشایر محروم یاسوج پرداخت.

ـ مسؤول دفتر نمایندگی امام (ره) در منطقه ۹ کشوری (شیرازی) به مدت ۳۰ ماه.

ـ مسئول دفتر نمایندگی امام (ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء.

ـ حضور در جبهه و عملیات‌هایی چون فتح المبین، محرم، کربلای یک و کربلای پنج به مدت ۳۰ ماه

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول