اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام آمادگی الجزایر و مصر برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه

رؤسای جمهوری الجزایر و مصر در تماس تلفنی با همتای سوری خود، تأکید کردند آماده هستند به زلزله‌زدگان سوریه کمک کنند.

اعلام آمادگی الجزایر و مصر برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر در یک تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، جان باختن شمار زیادی از مردم این کشور در جریان زلزله را تسلیت گفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، الجزایر با سوریه ابراز همبستگی می‌کند و کاملا آمادگی دارد که تمام تلاش خود را به کار ببندد تا از شدت این فاجعه دردناک کاسته شود.

بشار اسد نیز از دولت و ملت الجزایر به خاطر اعزام تیمهای امدادرسانی برای مشارکت در عملیات امداد و نجات و کمکهای انسان‌دوستانه ارسالی از سوی این کشور قدردانی کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز در تماس تلفنی با اسد، با سوریه ابراز همبستگی کرد و گفت که قاهره به ملت سوریه کمک خواهد کرد تا این مصیبت بزرگ را پشت سر بگذارد.

بشار اسد نیز از موضع مصر قدردانی کرد و گفت که چنین مواضعی، نشانگر روابط برادرانه بین دو کشور و دو ملت برادر است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

وزارت بهداشت سوریه نیز امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۱۴۴۸ زخمی و ۷۶۹ کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته و این آمار نهایی نیست.»

پایان پیام/ ت 848

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول