اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس لرزهای ترکیه؛ بازداشت 4 نفر پس از انتشار پست‌های ترسناک

ترکیه چهار نفر را به دلیل انتشار پست‌های «ترسناک» در شبکه‌های اجتماعی بعد از زلزله شدید بازداشت کرد.

پس لرزهای ترکیه؛ بازداشت 4 نفر  پس از  انتشار پست‌های ترسناک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که چهار نفر را به دلیل پست‌های «تحریک آمیز» در شبکه‌های اجتماعی پس از زمین ‌لرزه ۷.۸ ریشتری در جنوب ترکیه بازداشت کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» پلیس ترکیه اعلام کرده که این چهار نفر پست‌هایی تحریک‌آمیز با هدف ایجاد ترس و وحشت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بودند که با تحقیقات پلیس دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، این زمین لرزه بامداد روز دوشنبه مناطقی از ترکیه را لرزاند و بیش از ۴۸۰۰ نفر را در ترکیه و سوریه کشته و هزاران نفر را مجروح و بسیاری را بدون سرپناه در سرمای شدید گذاشه است.

پلیس ترکیه در بیانیه خود افزود که تحقیقات گسترده‌تری در مورد حساب‌های شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است.

این در حالی است که رسانه‌های اجتماعی ترکیه مملو از پست‌های افرادی است که از کمبود تلاش‌های جستجو و نجات در منطقه خود، شکایت دارند.

پلیس ترکیه با رد این شایعات مدعی شده که نشانی و اطلاعات مکانی شهروندانی که درخواست کمک می کنند بلافاصله مشخص و هماهنگی انجام می‌شود. دولت ترکیه مدتی است که با اتهاماتی مبنی بر محدود شدن آزادی بیان مواجه شده است.

براساس داده‌های مراکز زلزله‌نگاری، این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داد.

 

 این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند. از طرف دیگر، منطقه دوزجه ترکیه در سال ۱۹۹۹ دچار زلزله ۷.۴ ریشتری شد که در آن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته شدند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول