اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بسیج در خدمت زلزله‌زدگان/ تشریح خدمات بسیج سازندگی در خوی

فرمانده بسیج سازندگی استان آذربایجان غربی از حضور بسیجیان جهادگر به طور خود جوش در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: بعد از وقوع زلزله 5.9 ریشتری در خوی 60 گروه جهادی در مناطق زلزله زده حاضر و به ارائه خدمات پرداختند.

بسیج در خدمت زلزله‌زدگان/ تشریح خدمات بسیج سازندگی در خوی

حیرانی فرمانده بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اقدامات جهادی انجام شده در زلزله اخیر خوی اظهار داشت: طی ساعات اولیه زلزله ۵.۹ ریشتر خوی به طور شبانه فراخونی برای گروههای جهادی شهرستان های ارومیه و چایپاره انجام و در همان زمان در محل حادثه مستقر شدند .

وی ادامه داد: فردای روز حادثه ۶۰ گروه جهادی به استعداد ۲۳۰ نفر روزانه در منطقه زلزله زده حاضر شدند و نسبت به توزیع چادر، پتو، اقلام بهداشتی، غذای گرم به همراه سایر دستگاه‌های خدمات رسان کمک رسانی کردند.

فرمانده بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به سایر اقدامات جههلدی انجام شده عنوان کرد: نیروهای جهادی اقدام به ایجاد کمپ برای اسکان موقت کردند در این راستا گروههای جهادی اقدام به پخت روزانه 7 هزار پرس غذای گرم کردند و بین زلزله زدگان توزیع شده است.

حیرانی اضافه کرد: طی زلزله خوی و تخریب واحدهای مسکونی لوازم منزل افراد زیر آوار مانده بوند که نیروهای جهادی اقدام به خارج کردن لوازم افراد می‌کنند.

فرمانده بسیج سازندگی ‌غربی از آواربرداری منازل تخریب شده در روستاهای قرق، امام کندی و شیرین کندی خبر داد و گفت: با خارج کردن در و پنجره واحد های مسکونی با ماشین آلاتی که سپاه دراختیار بسیج قرار داده است اقدام به آواربرداری انجام می‌شود  و امید است طی 10 روز آینده بحث آواربرداری به اتمام برسد.

حیرانی تصریح کرد: در منطقه حمام سرویس بهداشتی و لباسشویی سیار در منطقه مستقر شده است و بحث خدمات رسانی همچنان ادامه خواهد داشت تا وضعیت مناطق زلزله زده تثبیت شود.

وی با اشاره به امدادرسانی و توزیع چادر توسط هلال احمر عنوان کرد: نیروهای چهادی با بازدید میدانی و به صورت لکه گیری اقدام به توزیع ۱۵۰۰ تخته چادر بین مردم آسیب دیده کرده است که علاوه بر چادر اقلام گرمایشی بین مردم توزیع شده است.

حیرانی به استقرار نانوایی سیار در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: کمک های مردمی در منطقه جمع و توسط نیروهای بسیج سازندگی توزیع می‌شود و روزانه در ۱۰ هزار پرس غذای گرم دراین مناطق پخت و توزیع می‌شود .

فرمانده بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی یادآور شد: با توجه به امکانات گروه ۵۳ مهندسی رزمی، که شامل ۵ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی در حال آواربرداری هستند.

وی خاطرنشان کرد: پنج دستگاه بیل بکو، یک دستگاه کمپرسی در اختیار ماموریت آماربرداری هستند.

حیرانی تاکید کرد: بسیج سازندگی تا پایان مراحل امدادرسانی در کنار مردم آسیب دیده هستند و جهادگران به طور خود جوش از استانهای دیگر همچون تبریز، اصفهان ،تهران، قم ... برای کمک رسانی در حاضر هستند و به ارائهخرمات می‌پردازند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول