اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرگ ۵۵ فلسطینی بر اثر زلزله در ترکیه و سوریه

وزارت خارجه فلسطین از مرگ ۵۵ نفر از اتباع این کشور در پی زلزله شدید ترکیه و سوریه خبر داد.

مرگ ۵۵ فلسطینی بر اثر زلزله در ترکیه و سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الدیک» مشاور سیاسی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان از مرگ ۱۴ تبعه فلسطینی در ترکیه و ۴۱ فلسطینی در سوریه بر اثر زلزله شدید روز گذشته خبر داد.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، بعد از ظهر امروز یک خانواده چهار نفره فلسطینی در شهر «انطاکیه» از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند که همگی فوت کرده بودند.

در همین راستا «فائد مصطفی» سفیر فلسطین در ترکیه نیز خبر داد که ۱۹ آواره فلسطینی در سوریه در شمال این کشور در پی زلزله کشته شده‌اند.

به گفته منابع ترکیه‌ای و سوری، شمار قربانیان زمین‌لرزه کم سابقه ۷.۸ ریشتری صبح روز گذشته همچنان در حال افزایش است و دهها هزار نفر زیر آوار مانده‌اند.

در این رابطه وزارت بهداشت سوریه صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۱۴۴۸ زخمی و ۷۶۹ کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته و این آمار نهایی نیست».

اردوغان نیز در اظهاراتی که از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه پخش شد، اعلام کرد: «شمار کشته‌شدگان زلزله ترکیه به ۳۵۴۹ نفر و تعداد مجروحان به ۲۲۱۶۸ نفر رسیده است.»

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول