اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام آمادگی جنبش نجباء برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه

سخنگوی جنبش نجباء عراق از مردم این کشور خواست هرچه در توان دارند برای کمک به زلزله‌‌زدگان سوریه و ترکیه انجام دهند.

اعلام آمادگی جنبش نجباء برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نصر الشمری» سخنگوی رسمی و «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پیام‌هایی جداگانه ضمن تسلیت به ملت‌های سوریه و ترکیه، برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کردند.

مهندس «نصر الشَمَّری» با اشاره به رابطه خونی مردم عراق و سوریه، کمک‌رسانی را وظیفه‌ای اخلاقی، انسانی و اسلامی دانست و از اقدام دولت عراق و سازمان بسیج مردمی برای ارسال محموله‌های امدادی تقدیر کرد.

وی در عین حال از ملت عراق درخواست کرد تا همه ظرفیت‌های خود را برای یاری‌رسانی به کشور دوست و همسایه فعال کنند و گفت که آن‌ها از حیث کرامت و شجاعت زبانزد هستند.

به گفته منابع ترکیه‌ای و سوری، شمار قربانیان زمین‌لرزه کم سابقه ۷.۸ ریشتری صبح روز گذشته همچنان در حال افزایش است و دهها هزار نفر زیر آوار مانده‌اند.

در این رابطه وزارت بهداشت سوریه صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۱۴۴۸ زخمی و ۷۶۹ کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته و این آمار نهایی نیست».

اردوغان نیز در اظهاراتی که از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه پخش شد، اعلام کرد: «شمار کشته‌شدگان زلزله ترکیه به ۳۵۴۹ نفر و تعداد مجروحان به ۲۲۱۶۸ نفر رسیده است.»

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

شیخ «علی الاسدی» نیز با ابراز اندوه عمیق از حادثه ناگوار زلزله، برای قربانیان طلب رحمت، برای مجروحان طلب شفا و برای مفقودان آرزوی سلامتی کرد.

وی همچنین با تشکر از نیروهای الحشد الشعبی و دولت، تأکید کرد: «در این اوضاع رنجبار از هیچ کوششی برای مساعدت و پشتیبانی دریغ نخواهیم کرد».

پایان پیام/./ ت 841

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول