اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش تلفات زلزله ترکیه به حدود ۵۹۰۰ نفر

معاون رئیس جمهور ترکیه گفت تلفات زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، به ۵۸۹۴ کشته و ۳۴ هزار و ۸۱۰ مجروح افزایش یافته است.

افزایش تلفات زلزله ترکیه به حدود ۵۹۰۰ نفر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد اُکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه بامداد چهارشنبه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید روز دوشنبه در جنوب این کشور پرداخت.

اکتای که در مقر سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه در آنکارا صحبت می‌کرد، گفت تلفات زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، به ۵۸۹۴ کشته و ۳۴ هزار و ۸۱۰  مجروح افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی درباره روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان توضیح داد: «ما همچنان به اعزام کاروان‌های امدادی و بالگردها به مناطق آسیب‌دیده ادامه می‌دهیم. از فردا شاهد پایان معضل تامین نان و آذوقه برای زلزله‌زدگان خواهیم بود».

معاون رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰۰ ژنراتور برای مناطق زلزله‌زده فراهم شده، اظهار داشت: «امشب نیز تعداد بیشتری را فعال می‌کنیم. همچنین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کامیون تانکر سوخت برای مناطق زلزله‌زده تهیه شده است».

اکتای ضمن اشاره به تأمین سرپناه و اقامتگاه برای حدود ۴۰۰ هزار نفر، اضافه کرد: «فردا شاهد پایان مشکلات مربوط به سرپناه و غذا خواهیم بود. در ۴ استان امدادرسانی به زلزله‌زدگان به وضعیت بهتری رسیده است. دیگر جاده بسته‌ای وجود ندارد که مانع ارائه پشتیبانی لجستیکی به مناطق آسیب‌دیده شود. تا صبح فردا نیز برق بسیاری از مناطق آسیب دیده را بازیابی می‌کنیم».

پیش از این، «خبرگزاری فرانسه» گزارش داده بود ساکنان و بازماندگان  شهر «شانلی اورفه» در جنوب شرقی ترکیه، با یک تهدید نامرئی اما قدرتمند به‌نام «گرسنگی» روبرو هستند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول