اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اظهارنظر خصمانه وزیر دفاع آلمان علیه رئیس جمهور روسیه

وزیر دفاع آلمان در اظهارنظری خصمانه علیه ولادیمیر پوتین مدعی شد جهان بدون این رهبر روسیه جای بهتری خواهد بود.

اظهارنظر خصمانه وزیر دفاع آلمان علیه رئیس جمهور روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان که به شهر کی‌یف سفر کرده در یک موضع خصمانه در مصاحبه با یک نشریه آلمانی مدعی شد، جهان بدون «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه بهتر خواهد شد.

این مقام ارشد مسئول امور نظامی در دولت آلمان در حالی این ادعا را مطرح کرد که در واقع آمریکا و کشورهای غربی همواره در سالهای گذشته منافع امنیتی روسیه و درخواست این کشور برای عدم توسعه‌طلبی ائتلاف نظامی ناتو را نادیده گرفته و بر طبل خصومت با مسکو با اعمال تحریم و حمایت تمام عیار از مخالفان این کشور از جمله در اوکراین کوبیده‌اند.

در حالی که حامیان غربی اوکراین با ادامه و تشدید موج ارسال کمک‌های تسلیحاتی تحریک‌آمیز به این کشور به آتش جنگ هر چه بیشتر دامن می‌زنند، پیستوریوس در این مصاحبه مدعی شد نباید تهدید روسیه به استفاده از تسلیحات هسته‌ای سبب اخلال در اعطای حمایت‌های نظامی به اوکراین شود.

او ادامه داد: «در هر صورت، هیچ کدام از ما نمی‌دانیم پوتین دارد چه کار می‌کند اما این نباید جلوی ما و متحدانمان را از اعطای پشتیبانی معقول به اوکراین بگیرد.»

این مقام‌ آلمانی گفت که به اعتقاد او یک «جنگ فرسایشی بی‌رحمانه» همراه با «تعداد عظیمی از قربانیان» در اوکراین اجرا می‌شود.

این وزیر آلمانی همچنین پیش‌بینی پیروز شدن اوکراین در این جنگ را کرده و گفت: «اوکراین شایستگی تحسین شدن و دریافت حمایت تمام‌عیار و تزلزل ناپذیر ما را دارد.»

پیستوریوس روز سه‌شنبه هفتم فوریه (18 بهمن) در سفری وارد پایتخت اوکراین شد و یک مدل از تانک «لئوپارد 2» را به «اولکسی رزنیکوف»، همتای اوکراینی خود تحویل داد.

او در این سفر اعلام کرد، اوکراین بالغ بر 100 دستگاه تانک «لئوپارد 1A5» را از جانب گروهی از کشورهای اروپایی دریافت خواهد کرد. به گفته پیستوریوس قرار است 14 دستگاه تانک لئوپارد 2 آلمان نیز تا پایان ماه مارس وارد اوکراین شوند و به زودی آموزش‌ها به نیروهای اوکراینی برای کار با این تانک‌ها شروع خواهد شد.

این وزیر دفاع آلمان همچنین در این مصاحبه درباره دیگر کمک‌های نظامی پیشنهادی نظیر ارائه جنگنده و زیردریایی به اوکراین گفت: «این دست درخواستها ابدا هیچ نقشی در مذاکرات ایفا نکردند. من اهمیت سیستم‌های ضدهوایی را مطرح کردم چون با توجه به همه ارزیابی‌های نظامی که از آنها مطلعم، ظاهرا این اولویت شماره یک برای کمک به اوکراین در ماه‌های آینده است.»

پیشتر نشریه «اشپیگل» آلمان در گزارشی به نقل از منابع خود اعلام کرد که دولت آلمان با ارسال 178 تانک لئوپارد 1به اوکراین موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت فدرال آلمان و وزیران خارجه، کشور، دفاع، اقتصادی، همکاری اقتصادی و دادگستری آلمان با تامین 178 تانک لئوپارد 1 از مرکز ذخایر صنعتی به اوکراین موافقت کرده‌اند.

متحدان غربی اوکراین  از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند. آنها در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول