اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نیمی از شهر غازی عینتاب ویران شده/ترکیه: شایعات فضای مجازی را باور نکنید

شهردار غازی عینتاب در جنوب شرق ترکیه می‌گوید که نیمی از این شهر در زمین لرزه اخیر ویران شده است. در همین حال وزیر حمل و نقل ترکیه اوضاع را تحت کنترل خوانده و از مردم می‌خواهد شایعات فضای مجازی را نشر ندهند.

نیمی از شهر غازی عینتاب ویران شده/ترکیه: شایعات فضای مجازی را باور نکنید

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، فاطمه شاهین، شهردار  شهر غازی عینتاب در جنوب شرق ترکیه می‌گوید که بیش از نیمی از شهر با جمعیت دو میلیون آن بر اثر زلزله ویران شده است.

او در نشست خبری در پاسخ به این سوال که چه تعداد از ساختمان‌های غازی عینتاب در زمین لرزه ویران شده است، گفت: بیش از نیمی از شهر وجود ندارد، یک فاجعه کامل رخ داده است چنین فاجعه بزرگی را ندیده بودم. یک کابوس بزرگ است همه آوارها راه‌ها را مسدود کرده است.

شاهین افزود: ما نیمی از شهر را از دست داده‌ایم. یعنی بیش از نیمی از مردم شهر امکان بازگشت به خانه‌هایشان ندارند، همه سالن‌های ورزشی و اماکن عمومی را باز کرده‌ایم؛ اما گاز نداریم. دستیابی به نان هم دشوار است. ما نیاز فوری به نان و پتو داریم.

در اثر زلزله سنگین ساعت چهار صبح بامداد دوشنبه در ترکیه قلعه تاریخی غازی عنیتاب نیز که تاریخ ساخت آن بیش از 2200 سال قبل  است ویران شد. این قلعه تاریخی در فهرست شهرهای ابداعی یونسکو قرار دارد.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز درباره خسارات ناشی از وقوع دو زلزله‌ ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری روز دوشنبه ششم فوریه در شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش این کشور اظهار داشت: شمار جان‌باختگان زلزله در ده استان با کانون قهرمان‌ماراش تا شامگاه سه شنبه به ۵ هزار و ۴۳۴ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۳۱ هزار و ۷۷۷ تن رسید.

در همین حال نور الدین نبطی، وزیر دارایی ترکیه با انتقاد از کسانی که اخبار نادرست درباره فاجعه این کشور منتشر می‌کنند، گفت: همه چیز در مورد زلزله تحت کنترل است.

او این اظهارات را در جریان بازدید از محل تلاش تیم‌های امداد و نجات برای آواربرداری و جستجوی قربانیان زمین لرزه در استان شانلی اورفه بیان داشت و افزود: مشکل اینجا اخبار دروغی است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. می‌بایست اطلاعات رسمی مد نظر گرفته شود. هم اینک در اورفه همه چیز تحت کنترل است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول