اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

موافقت آمریکا با فروش سامانه «هیمارس» و مهمات آن به لهستان

وزارت خارجه آمریکا با فروش ۱۸ سامانه توپخانه موشکی و مهمات دیگر سامانه‌های موشکی به لهستان با ارزش ۱۰ میلیارد دلار موافقت کرد.

موافقت آمریکا با فروش سامانه «هیمارس» و مهمات آن به لهستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون بامداد چهارشنبه از موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش چندین سامانه توپخانه موشکی با تحرک بالا (هیمارس) و مهمات آن به لهستان خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا توضیح داد این قرارداد به ارزش ۱۰ میلیارد دلار، شامل ارائه ۱۸ آتش‌بار هیمارس، ۴۵ موشک سامانه تاکتیکی ارتش آمریکا و بیش از یک هزار راکت سامانه موشک‌انداز هدایت‌شونده چندگانه می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، فروش این تجهیزات به لهستان در حالی است که اوکراین طی روزهای اخیر از عملکرد موفق سامانه‌های توپخانه موشکی هیمارس در جنگ با روسیه استقبال کرده است.

از سوی دیگر، آمریکا با درخواست کی‌یف برای دریافت موشک‌های سامانه تاکتیکی ارتش این کشور مخالفت کرده و لهستان نیز اجازه نخواهد داشت این سامانه‌ها را به کی‌یف ارائه کند.

این در حالی است که پیشتر «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست وزیر لهستان گفت که ورشو از اتحادیه اروپا برای ارسال تانک‌ها به اوکراین درخواست غرامت خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

وی همچنین با بیان اینکه ناتو هم اکنون تصمیمی برای ارسال جنگنده به اوکراین ندارد، تصریح کرد: «تصمیم درباره ارائه جنگنده به اوکراین در چارچوب ناتو اتخاذ خواهد شد».

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول