اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق ازبکستان و قرقیزستان بر آغاز علامت گذاری مرزهای مشترک

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: ازبکستان و قرقیزستان پس از تکمیل روند تعیین مرزها، بلافاصله علامت گذاری مرزهای مشترک را آغاز کرده‌اند.

توافق ازبکستان و قرقیزستان بر آغاز علامت گذاری مرزهای مشترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بهرام جان اعلایف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان در نشستی به موضوع «ازبکستان و قرقیزستان: چشم انداز جدید شراکت راهبردی» که در محل ساختمان موسسه بین المللی آسیای مرکزی برگزار شد،گفت: ازبکستان و قرقیزستان پس از تکمیل روند تعیین مرزها، بلافاصله علامت گذاری آنان را آغاز کردند.

به گفته وی، در سال جاری میلادی نخستین نشست کارگروه در علامت گذاری مرزها برگزار شده است که قرار است در آینده نزدیک دومین نشست برگزار شود.

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان افزود: برنامه دیدارها برای سال 2023 میلادی تنظیم شده است.

گفتنی است، در پایان ژانویه ازبکستان و قرقیزستان روند تعیین مرزها را تکمیل کردند و اسناد تصویب را مبادله کردند.

مدیر موسسه بین المللی آسیای مرکزی نیز در این نشست گفت: این نشست برای سفر رسمی «شوکت میرضایف» رئیس جمهور ازبکستان به قرقیزستان که روزها 26 و 27 ژانویه صورت گرفت، اختصاص یافته است.

«ولادیمیر ناراف» افزود: این سفر همزمان با رقم زدن یک مرحله جدید در روابط ازبکستان و قرقیزستان، یک رویداد انقلابی و تاریخی شد. مذاکرات بین «شوکت میرضایف» رئیس جمهور ازبکستان و «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان اراده قوی سیاسی مبنی بر تحکیم و تعمیق همکاری های همه جانبه برای منافع امنیت، توسعه پایدار و شکوفایی دو کشور در آسیای مرکزی را به نمایش گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: امضای بیانیه شراکت راهبردی همه جانبه بین ازبکستان و قرقیزستان مهم ترین نتیجه سفر رئیس جمهور ازبکستان به «بیشکک» شد. همچنین بسته بزرگ قراردادهای دوجانبه عملا در همه زمینه های همکاری های متقابل بین ازبکستان و قرقیزستان به امضا رسید.

مدیر موسسه بین المللی آسیای مرکزی در پایان اظهار داشت: مذاکرات انجام شده در شهر «بیشکک» مجددا بر آمادگی ازبکستان وقرقیزستان برای توسعه روابط همه جانبه تاکید کرد.

در این نشست «آسیین عیسی‌یف» معاون اول وزیر امور خارجه قرقیزستان نیز حضور و بر توسعه روابط دوستی و حسن همجواری بین قرقزستان و ازبکستان تاکید کرد.

کمیته امور بین المللی و روابط بین پارلمانی مجلس عالی ازبکستان، موسسه ملی مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری قرقیزستان سازمان دهندگان این نشست بودند.

در این نشست نمایندگان وزارت امور خارجه و کارشناسان مراکز علمی دو کشور شرکت کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول