اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو خطاب به واشنگتن و لندن: درباره جنایات جنگ عراق مسئول هستید

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که هرگز درباره جنایات آمریکا و انگلیس در جنگ سال ۲۰۰۳ علیه عراق تحقیق نشده است.

مسکو خطاب به واشنگتن و لندن: درباره جنایات جنگ عراق مسئول هستید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که جنایاتی که تعدادی از کشورها در جریان حمله به عراق انجام دادند، مجازات نشدند و این انتظار که در نهایت عاملان آن به دست عدالت کشیده شود، غیرواقعی خواهد بود.

«واسیلی نبنزیا» به خبرنگاران در نیویورک تصریح کرد: «در این دنیا چیزهای زیادی وجود دارد که بررسی نشده است و البته فریبکاری درباره عراق (جنگ ۲۰۰۳ آمریکا و متحدانش به عراق) هرگز به درستی مورد بررسی قرار نگرفت. هیچ کس مسئولیت واقعی جنایات مرتکب شده در عراق را نپذیرفت».

به گزارش خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: «من امروز به شما توضیح نخواهم داد که چرا (این طور شده است). (اگر) فکر کنید که چیزی شبیه دادگاه جنگ عراق برگزار شود، کمی غیر واقعی خواهد بود. مردم این روزها مشغول چیزهای دیگری هستند».

این دیپلمات ارشد مسکو گفت: « اما سؤالات باقی می‌ماند. جنایات زیادی انجام شده که وانمود می‌کنند اصلا وجود خارجی ندارند انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است».


واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل

 

واسیلی نبنزیا افزود: «این ریاکاری سیاست‌های برخی از شرکای ما از جمله اینجا در شورای امنیت سازمان ملل است».

پیش از آغاز جنگ علیه عراق در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 5 فوریه ۲۰۰۳، کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا، لوله آزمایشی حاوی مقداری پودر سفید را به نمایش گذاشت و ادعا کرد که این یک نمونه از سلاح‌های شیمیایی است که در عراق ساخته شده است و باید عملیات نظامی علیه بغداد آغاز شود.

در هفته‌های پیش از آغاز حمله تجاوزکارانه سال ۲۰۰۳ به عراق، «جورج بوش پسر» رئیس‌جمهور وقت آمریکا و «تونی بلر» نخست‌وزیر وقت انگلیس بارها اتهام تلاش عراق برای ساخت سلاح کشتارجمعی و اتمی را تکرار کردند اما بعدها مشخص شد که این ادعاها دروغ بوده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند ماه بعد از حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا به عراق اعلام کرد بازرسان این سازمان شواهدی از احیای برنامه تسلیحات اتمی در عراق پیدا نکرده‌اند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول