اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سرداب امام حسین (ع) در حرم حضرت عباس (ع) افتتاح شد+عکس و فیلم

سرداب امام حسین علیه‌السلام با مساحتی بالغ بر یک هزار مترمربع در حرم حضرت عباس علیه‌السلام تکمیل و با حضور مسؤولان عراقی افتتاح شد.

سرداب امام حسین (ع) در حرم حضرت عباس (ع) افتتاح شد+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با توجه به افزایش تعداد زائران کربلا در سال‌های اخیر، متولیان حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام طرح توسعه حرم‌ها را در سال‌های گذشته کلید زدند تا فضای زیارتی افزایش یافته و تردد زائران سهولت یابد.

یکی از اقدامات متولیان حرم حضرت عباس علیه‌السلام، احداث سرداب‌هایی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در حرم است. برهمین اساس، سرداب امام حسین علیه‌السلام در حرم حضرت عباس علیه‌السلام با مساحتی بالغ بر یک هزار مترمربع در زیرزمین حرم سقای دست کربلا احداث شد. 

 

افتتاح سرداب امام حسین (ع) در حرم عباسی

بخشی از این سرداب در اربعین سال جاری با وجود تکمیل نشدن، مورد استفاده قرار گرفت. اما اکنون فضای کلی سرداب امام حسین علیه‌السلام در حرم حضرت عباس علیه‌السلام تکمیل و با حضور جمعی از مسؤولان و خادمان حرم عباسی و مسؤولان عراقی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در ادامه تصاویری از افتتاح این سرداب را مشاهده می‌کنید‌:

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول