اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نیاز اورژانس کشور به بالگردهای امدادی/ ایران دهمین کشور حادثه خیز جهان است

رئیس اداره اورژانس هوایی گفت: سال 1398 شش فروند هلی کوپتر مختص خدمات اورژانس هوایی از آلمان وارد شدند که وزن سبکی دارند و دوموتوره هستند و برای پرواز در سطح شهر هیچ منع قانونی ندارند.

نیاز اورژانس کشور به بالگردهای امدادی/ ایران دهمین کشور حادثه خیز جهان است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پروانه عزتی رئیس اداره اورژانس هوایی کشور در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو اظهارکرد: از آنجایی که ایران دهمین کشور حادثه خیز جهان و ششمین کشور آسیاست و از طرفی شمار حوادث ترافیکی و مناطق صعب العبور نیز در ایران بسیار زیاد است لذا فقط با ناوگان زمینی نمی‌توان خدمات فوریت‌های پزشکی را ارائه کرد. 

وی با اشاره به اینکه خدمات اورژانس هوایی برای پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی در کنار اورژانس زمینی ارائه خدمات می‌کند افزود: اورژانس هوایی در ایران و دنیا یک خدمات نوپا و جوان است که اولین پایگاه آن در تهران سال 1379 راه اندازی شد. 

رئیس اورژانس هوایی کشور رساندن سریع بیمار به مرکز درمانی، انتقال تجهیزات در زمان حوادث، انتقال اعضای پیوندی و انتقال نیروهای متخصص درمانی به مناطق صعب العبور را از جمله مزایای اورژانس هوایی کشور برشمرد. 

عزت عنوان کرد: سال 1398 شش فروند هلی کوپتر مختص خدمات اورژانس هوایی از آلمان وارد شدند که وزن سبکی دارند و دوموتوره هستند و برای پرواز در سطح شهر هیچ منع قانونی ندارند و می‌توانند در جاده‌ها فرود بیایند.

وی افزود: این هلی‌کوپترها هم اکنون در کشورهای اروپایی هم استفاده می‌شود اما الان رو به بالگردهای پیشرفته تر آوردند و امیدواریم که ما هم هلی کوپترهای مخصوص این خدمات را وارد کشور کنیم.

پایان پیام/ ت 900

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول