اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان بیش از 100 تانک «لئوپارد 1» به اوکراین می‌دهد

وزیر دفاع آلمان رسما تایید کرد که برلین بیش از یکصد تانک لئوپارد 1 به ارتش اوکراین تحویل خواهد داد.

آلمان بیش از 100 تانک «لئوپارد 1» به اوکراین می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع آلمان که به کی‌یف سفر کرده است اعلام کرد که اوکراین به تدریج بیش از یکصد تانک لئوپارد 1 تحویل خواهد گرفت.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان شامگاه سه‌شنبه نیز اعلام کرده بود که ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد۲ تا قبل از پایان ماه میلادی مارس، به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

موافقت برلین با تحویل تانکهای لئوپارد به اوکراین پس از ماهها اختلاف و دو دستگی میان رهبران کشورهای غربی برای تحویل این تانکها به ارتش اوکراین صورت گرفته است و در نهایت تحت فشارهای آمریکا برلین با ارسال این تانکها به اوکراین موافقت کرد.

پیستوریوس همچنین در دیدار با «اُلکسی رزنیکوف» همتای اوکراینی خود در سنگر زیرزمینی، ماکتی از تانک لئوپارد۲ را به نشانه تاکید بر حمایت نظامی برلین از کی‌یف، به او هدیه داد.

پیش از این، «آنیتا آناند» وزیر دفاع کانادا شامگاه شنبه اعلام کرد که دولت اُتاوا اولین دستگاه تانک لئوپارد-۲ را با استفاده از یک هواپیمای ترابری نظامی، به اوکراین ارسال کرده است.

تلاش غربیها برای ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین درحالیست که برخی منابع اطلاعاتی از آماده سازی ارتش روسیه برای تدارک یک حمله گسترده در جنوب اوکراین در آستانه شروع عملیات نظامی مسکو علیه این کشور خبر می‌دهند.

یک مقام نظامی ارتش اوکراین نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که نشانه‌هایی از آمادگی روسیه برای تهاجمات جدید در جنوب اوکراین دیده می‌شود. 

«ناتالیا هامنیوک» رئیس مرکز هماهنگی امنیتی و دفاعی نیروهای جنوب اوکراین در یک برنامه تلویزیونی گفت: نه تنها از زمین، بلکه از دریا و هوا روسیه در حال آماده سازی برای حمله است.

تانکهای لئوپارد یک اولین بار در سال 1960 توسط آلمان غربی تولید شد. سپس نسخه ارتقا یافته این تانک با نام لئوپارد 2 در دهه 1980 تولید و توسط برخی کشورهای ناتو به کارگرفته شد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول