اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

نظارت ویژه بر حراج کالا انجام می‌شود

سازمان حمایت از اتاق اصناف ایران خواست تا اقدامات لازم به منظور نظارت بر فروش فوق‌العاده و حراج کالا انجام شود.

نظارت ویژه بر حراج کالا انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش تقاضا برای برخی کالاها و خدمات طی هفته‌های پایانی سال موجب شد تا معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق اصناف ایران، خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی برگزارکننده فروش فوق‌العاده و حراج شود.

تقوی شوازی معاون بازرسی و نظارت بر خدمات این سازمان در این نامه خطاب به اتاق اصناف ایران عنوان کرده؛ همانگونه که مطلعید افزایش تقاضا برای برخی کالاها و خدمات طی هفته های پایانی سال، موجب می‌شود تا برخی از واحدهای صنفی به منظور جلب مشتری و عرضه و فروش بیشتر کالا، اقدام به فروش فوق‌العاده و حراج نکنند.

این در حالی است که در پاره‌ای از موارد، این اقدام بدون اخذ مجوزهای لازم از اتحادیه صنف مربوطه صورت پذیرفته و غالباً زمینه اجحاف به مصرف‌کنندگان را فراهم می آورد.

وی در ادامه افزود: با عنایت به مفاد آئین‌نامه اجرایی ماده 84 قانون نظام صنفی و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، ضرورت دارد با هماهنگی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ، نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی شرکت‌کننده در جشنواره فروش فوق العاده و حراج در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گرفته و ضمن کنترل فاکتورهای فروش، از تخلفات ناشی از حراج و فروش فوق‌العاده غیرقانونی در واحدهای صنفی جلوگیری و نتیجه هم اقدامات به این سازمان منعکس شود.

به گفته معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت؛ هر واحد صنفی که قصد فروش فوق‌العاده و حراج برای کالاهای خود را دارد  باید لیست کالاهای مذکور را به همراه قیمت آنها و همچنین میزان تخفیف و مدت زمان مورد نظر به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه و اتحادیه مربوطه آنها را بررسی و در صورت تأیید نسبت به صدور مجوز فروش فوق‌ العاده برای واحد صنفی مربوطه صادر کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول