اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

دستور رئیس‌جمهور برای حل مشکلات تردد کامیون‌ها از مرز جمهوری آذربایجان

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با اشاره به مشکلات تردد کامیون‌ها از مرز جمهوری آذربایجان دستور داد ریشه این مشکل چه در داخل یا در طرف جمهوری آذربایجان، به سرعت شناسایی و رفع شود.

دستور رئیس‌جمهور برای حل مشکلات تردد کامیون‌ها از مرز جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه 19 بهمن) در جلسه هیئت دولت با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، پرتاب شش ماهواره به فضا در سال جاری با وجود کمبود منابع را اقدامی ارزشمند و ستودنی توصیف کرد و آن را از مصادیق عینی حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه دانست.

رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از اقدام پدرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور فرمان عفو تعداد قابل توجهی از متهمان ناآرامی‌های اخیر افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد فرصت برای بازگشت فریب‌خوردگان به آغوش جامعه، موجب ناامیدی و خنثی شدن نقشه‌های دشمن شد.

رئیسی با ابراز همدردی مجدد جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت‌های سوریه و ترکیه در خصوص زلزله ویرانگر در این کشورها و آسیب‌دیدگی و داغدارشدن جمع زیادی از مردم، کمک‌رسانی کشورهای اسلامی و سازمان‌های امدادی بین‌المللی به مردم آسیب‌دیده را ضروری دانست.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به دریافت گزارش‌هایی درباره اقدام برخی دستگاه‌ها برای دریافت خارج از ضابطه خودرو اشاره و تصریح کرد: فروش خودرو در شرکت‌های خودروساز باید کاملا تابع دستورالعمل ۸ بندی صادر شده از سوی دولت انجام شود و چنانچه دستگاهی چنین درخواستی مطرح کرده باشد هم آن دستگاه و هم شرکتی که چنین درخواستی را اجابت کند، هر دو تخلف کرده و باید به این تخلف رسیدگی شود.

رئیسی در ادامه با اشاره مشکلات تردد کامیون‌ها از مرز جمهوری آذربایجان دستور داد ریشه این مشکل چه در داخل یا در طرف جمهوری آذربایجان، به سرعت شناسایی و رفع شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای طرح‌های عظیم و مهم که در این روزها افتتاح می‌شوند، گفت: تبیین صحیح و هنرمندانه این اقدامات برای افکار عمومی، علاوه بر اینکه مایه افزایش امید و اعتماد جامعه می‌شود، قدرشناسی از کسانی نیز هست که در شرایط سخت برای اجرای این طرح‌ها تلاش کرده‌اند.

پیگیری دستگاه‌های مسئول برای تامین حق‌آبه کشور از کشورهای همسایه، بویژه در مورد تعلل طرف افغانستانی در تامین حق‌آبه هیرمند از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت بود.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش ارز از سوی هر شرکت و دستگاهی خارج از مسیر و قیمت تعیین شده از سوی بانک مرکزی تخلف محسوب می‌شود، از رئیس کل بانک مرکزی خواست اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز را با جدیت پیگیری کند و با متخلفان برخورد شود.

پایان پیام/ ت 871

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول