اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

۷۵درصد فعالان حوزه صنایع‌دستی خانواده‌ها و زنان هستند

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: ۷۵ درصد تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صنایع دستی خانواده‌ها و زنان هستند؛ به همین جهت زنان می‌توانند پیشران پیشرفت اقتصادی کشور باشند.

۷۵درصد فعالان حوزه صنایع‌دستی خانواده‌ها و زنان هستند

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و شانزدهمین نمایشگاه گردشگری در حالی برگزار می‌شود که همه هم و غم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انسجامی سازمانی و محتوایی در ۳حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. حوزه میراث فرهنگی باید میراث‌دار فرهنگ ما باشد، گردشگری یک چرخه اجتماعی را دارد و صنایع دستی بال اقتصادی این وزارتخانه است.

او افزود: ما میزبان بیش از ۲۰۰هنرمند از سراسر کشور هستیم که محصولات خودشان را به نمایش گذاشته‌اند و امیدواریم در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بار دیگر قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد صنایع‌دستی که می‌تواند پیشران پیشرفت باشد و اقتصاد هویت‌بنیان اقتصاد ما را سامان بدهد، نمایش دهد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: من فکر می‌کنم که حضور نام‌آوران صنایع دستی در کنار نوآوران و شهرها و روستاهای ملی و جهانی انگیزه‌ای خواهد شد برای اینکه بار دیگر ببینیم که چقدر هنر ایرانی سرمایه است و ما می‌توانیم از این سرمایه برای ارزآوری دنیای امروز استفاده کنیم.

جلالی گفت: نکته قابل توجه این است که ۷۵درصد فعالان حوزه صنایع دستی، خانواده‌ها و زنان ما هستند و به همین ترتیب است که زنان می‌توانند با هنرشان پیشران پیشرفت ایران باشند.

او ادامه داد:  امروز در هر روستای ایران که بروید حتما یک صنایع دستی می‌بینید که برخواسته از زیست بوم است.  توجه به محیط زیست، توجه به همه بازیگران حوزه صنایع دستی و کسانی که در زنجیره ارزش صنایع دستی فعالیت دارند، در سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشورمان مد نظر بوده است و شما شاهد خواهید بود که از ابتدای زنجیره که خلق و تولید است تا انتها که مصرف و فروش است، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با رویکرد کاملا حمایتی برای هنرمندان تدارک دیده شده است و ما امیدواریم که این حمایت به اعتلای هنر ایرانی که زاییده‌های ایرانی است، کمک کند. ما تمام تلاشمان این است که به بخش خصوصی اعتماد کنیم و با همکاری بخش خصوصی بتوانیم صنایع دستی را به چرخه ارزش آفرینی و ارزآوری اضافه کنیم.

 پایان پیام/ ت 897

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول