اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

خطر «سرخجه» در بارداری را جدی بگیرید/ تست ساده برای تشخیص بیماری

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: اگر خانم بارداری، قبل از بارداری به سرخجه مبتلا نشده باشد و در 3 ماه اول بارداری دچار بیماری سرخجه شود، ویروس سرخجه، موجب ناهنجاری های مختلف در جنین می شود.

خطر «سرخجه» در بارداری را جدی بگیرید/ تست ساده برای تشخیص بیماری

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی صادقی تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا در گفتگو با رادیو سلامت با بیان این که دوران بارداری یک تغییر فیزیولوژیک مهم در سلامت مادر است، گفت: چرا که باید سیستم ایمنی او مهار شود و سرکوب شود تا بتواند یک جنینی که پنجاه درصد از محتوای ژنتیک خودش نیست را تحمل کند.

وی ادامه داد: پس بارداری اتفاق مهمی است و مادر باید از رفتارهای پرخطر دوری کند. به اصطلاحی رعایت بهداشت و سلامت مادر برای هر دو (مادر و جنین) مهم است و مادر باید یک سری آموزش ها قبل از بارداری ببیند.

صادقی تبار در ادامه بیان کرد: حالا که بارداری رخ داد. جنینی که در رحم مادر رشد می کند در سه ماه اول و دوم و سوم می تواند تحت تاثیر عواملی قرار بگیرد مثلا بعضی از ویروس ها هستند که در سه ماه اول اگر مادر در تماس آن ها باشد، در تکامل و سلامت جنین آسیب وارد می کند مانند سرخجه ؛ از این رو باید قبل از بارداری واکسن زده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با یک تست ساده خون می توان به این نتیجه رسید که ویروس سرخجه را مادر قبلا گرفته است یا نه؟، که اگر گرفته باشد مادر دارای آنتی بادی است و می تواند باردار باشد و اگر نه می تواند برای تزریق واکسن سرخجه مراجعه کند؛ اما اگر بعد از بارداری، مادر این ایمنی را مادر نداشته باشد، باید

حتما مراعات کند. از تجمعات دوری کند تا مبتلا به ویروس سرخجه نشود و حتما از ماسک استفاده کند.
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا ادامه داد: اگر خانم بارداری، قبل از بارداری به سرخجه مبتلا نشده باشد و در سه ماه اول بارداری دچار بیماری سرخجه سود، ویروس سرخجه ، موجب ناهنجاریهای مختلف در جنین می شود.

وی با تاکید بر اینکه قبل از بارداری و در بدو ازدواج هم این تست سرخجه را انجام دهند تا بدانند که آنتی بادی دارند یا خیر؟ گفت: بررسی های مختلفی برای سلامت جنین به لحاظ رشد و سلامت مادر و جنینی انجام می شود. بررسی های مادر در طول دوره بارداری و معاینه که سلامت هر دو (مادر و جنین) کنترل و انجام می شود. از سه ماهه دوم نیز، اگر در بررسی ها هیچ عارضه ای در جنین وجود نداشته بتشد، مادر با تغذیه،  ورزش و سلامت برای زایمان آماده می شود.

صادقی تبار در پایان اظهارداشت: چنانچه مادران خودشان دوست داشته باشند، بررسی ها در سه ماه اول و دوم انجام می شود. توصیه بر این است که این بررسی ها توسط متخصصان و با علاقه مادر انجام شود .

پایان پیام/ ت 888

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول