اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

جمعیت امام رضایی ها / از جمع آوری ۱۱ میلیارد کمک مردمی تا توزیع روزانه ۲۳ هزار وعده غذایی

همزمان با وقوع زلزله در شهرستان خوی جمعیت امام رضایی ها به کمک هموطنان آسیب دیده پیوستند و با نیاز سنجی مناسب برنامه ریزی خود را جهت خدمات بهتر به زلزله زدگان فراهم کردند.

جمعیت امام رضایی ها / از جمع آوری ۱۱ میلیارد کمک مردمی تا توزیع روزانه ۲۳ هزار وعده غذایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ، همزمان با وقوع زلزله در شهرستان خوی جمعیت امام رضایی ها به کمک هموطنان آسیب دیده پیوستند و با نیاز سنجی مناسب برنامه ریزی خود را جهت خدمات بهتر به زلزله زدگان فراهم کردند.

این جمعیت از بدو فعالیت در سال ۱۳۹۶ با تاسیس سازمان امداد و کمک رسانی با شعار «کنارتم هموطن» و رویکرد بین‌المللی که رسالتش امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی است، اقدام به یاری هموطنان آسیب دیده و دیگر کشورها در ۴۳  بحران داخلی و بین‌المللی از جمله سیل، زلزله، آبگرفتگی، طوفان شن، کرونا و غیره ورود کرده است. 

جمعیت امام رضایی‌ها با وقوع هر بحران در مرحله اول ضمن برآورد میزان خسارات، شناسایی و ارزیابی مشکلات اقدام به برنامه‌ریزی لازم برای کمک‌رسانی هدفمند می‌کند.

اولویت های جمعیت امام رضایی ها در زلزله بهمن ماه شهر خوی تهیه غذای گرم، پتو و وسایل گرمایشی بود. به همین منظور جمعیت امام رضایی با راه اندازی یک کمپ بزرگ به  ۱۴۲  خانواده زلزله زده خدمات ارائه کرد.

از جمله خدمات در کمپ مذکور توزیع سه وعده غذایی، توزیع آب سالم، راه اندازی ۲ کانکس ماشین لباس شویی، ۱ کانکس اجاق گاز، ۱ چادر فرهنگی و پخش تلویزیون بوده است.

اقلامی همچون ۲ هزار پتو، ۲۸۴ هیتر، ۱۴۲ چادر بزرگ و  ۳۵۰ چادر مسافرتی میان خانواده های کمپ و دیگر زلزله زدگان توزیع شده است.

 کمک های غیر نقدی مردم شامل البسه، پتو، فرش و وسایل گرمایشی میان زلزله زدگان تقسیم شد. 

توزیع ۱۱۰ هزار عدد نان، ۱۰ تن میوه، ۵ هزار عدد کنسرو، ۳ تن خرما، ۱۰ تن سیب زمینی ، توزیع ۵۰۰ کارتن دستمال کاغذی، ۵ هزار بسته بهداشتی بانوان، ۵۰۰ کارتن پوشک پچه و ۵۰۰ کفش نو از دیگر خدمات جمعیت امام رضایی ها بوده است.

جدا از آن جمعیت امام رضایی ها با راه اندازی به تناوب ۱۱ آشپزخانه بزرگ و کوچک به روزانه ۲۳هزار وعده غذایی جهت توزیع میان زلزله زدگان رسیده است. این وعده ها شامل ۲ هزار صبحانه و ۲۱ هزار پخت برای وعده ناهار و شام می باشد. آمار دقیق تا روز شنبه ۱۵ بهمن ماه با استفاده از ظرفیت ۶  آشپزخانه ۵۶ هزار وعده غذایی ناهار و شام و ۸ هزار وعده صبحانه بوده است که همانطور که گزارش شد از روز یکشنبه ظرفیت چند برابری به وجود امده است.

 مدیریت آشپزخانه های جمعیت امام رضایی ها با مجموعه سفره دار می باشد. راه اندازی سه موکب پذیرایی در شهر خوی و توزیع روزانه چای، میوه و اب معدنی به زلزله زدگان و نیروهای امداد از دیگر اقدامات جمعیت امام رضایی ها می باشد. 

 

موارد بالا گزارش خدمات از تاریخ یکشنبه ۹ بهمن ماه الی شنبه  ۱۵ بهمن ماه می باشد  که در چند روز گذشته خصوصا در حوزه طبخ غذا خدمات کیفی بهتری در حال انجام است.
تاکنون از محل کمک های مردمی  و مسئولیت اجتماعی جمعیت امام رضایی ها مبلغ ۱۱ میلیارد تومان جمع آوری شده است. که ۲ میلیارد ان شامل کمک های غیر نقدی  و مقداری از آن مربوط به نیات خاص خیرین برای رفع موضوعات ویژه می باشد.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول