اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

موت کورت حقوق عامه را برگزار می‌شود

مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی از پوستر موت کورت حقوق عامه (یادمان شهید بهشتی) رونمایی کرد.

موت کورت حقوق عامه را برگزار می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی از پوستر موت کورت حقوق عامه (یادمان شهید بهشتی) رونمایی کرد. این موت کورت در قالب چند شبیه‌ساز دادگاه در موضوعات مختلف حقوق عامه برگزار خواهد شد و نخستین دوره آن با موضوع تضییع حقوق عامه در محیط زیست، اردیبهشت‌ماه سال آینده در دانشکده حقوق دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

طبق اعلام دبیرخانه موت کورت (یادمان شهید بهشتی) که در مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی استقرار دارد، دوره‌های بعدی این موت کورت در سال‌های بعد و موضوعات مختلف در دیگر دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ برگزاری موت کورت یا شبیه‌ساز دادگاه، یک رقابت علمی است که سال‌های متمادی است در جوامع علمی بین‌المللی به عنوان تکمیل‌کننده حرکت‌های علمی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود. مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی نیز برای نخستین‌بار موت کورت در حوزه حقوق عامه را برگزار می‌کند که نماد آن شهید بهشتی است.

انتخاب نام شهید بهشتی به عنوان نماد این موت کورت به این دلیل است که در مجامع دانشگاهی در کشورها، رویدادهای موت کورت به نام یک شخصیت بزرگ حقوقی - قضائی انجام می‌شود و مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی هم نام شهید بهشتی را برای موت کورت خود برگزیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول