اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افزایش اعتبارات شرکت بهره برداری مترو در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به موافقت شورای شهر در خصوص افزایش اعتبارات حوزه حمل و نقل در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران گفت: اورهال قطارها و سایر تجهیزات از مهم‌ترین کارهای پیش روی این شرکت است.

افزایش اعتبارات شرکت بهره برداری مترو در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران

مسعود درستی در گفت و گو‌ با خبرنگار فارس  با اشاره به حمایت های شورای شهر و توجه به نیاز مترو تهران به نقدینگی جهت انجام تعمیرات اساسی ناوگان  افزود: در بودجه سال آینده بحث حمل و نقل عمومی به عنوان اولویت اول شهرداری تهران مطرح شده است.

 وی افزود: بخش عمده ای از بودجه سال آینده شرکت برای خرید قطعات یدکی و تعمیرات اساسی ناوگان در نظر گرفته شده است .

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در خدمت‌رسانی به مردم، تخصیص صددرصدی بودجه و نقدینگی لازم به این شرکت به منظور حل مشکلات مالی موجود جهت خرید قطعات یدکی و انجام تعمیرات اساسی بسیار ضروری است.

مسعود درستی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ تاکنون دولت نتوانسته تخصیصی به شرکت بهره‌برداری مترو بابت یارانه بلیت داشته باشد و شهرداری تهران هم با توجه به محدودیت منابع نتوانسته تمام اعتبار مورد نیاز جهت تأمین قطعات یدکی و تعمیرات اساسی را پرداخت کند خاطرنشان کرد: کمبود واگن یکی از اصلی‌ترین مشکلات متروی تهران و حومه است که با تعمیرات اساسی قطارها و ورود قطارهای خارج از سرویس به چرخه بهره‌برداری می توانیم بخشی از این کمبود را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده به کمبودهای مترو توجه ویژه‌ای شده‌است افزود: در صورت تصویب بودجه پیش بینی شده شاهد آغاز روند مثبتی در وضعیت ناوگان مترو تهران خواهیم بود.

وی گفت: سال‌هاست که نبود نقدینگی کافی برای بهره‌برداری و نگهداشت از مترو باعث شده تا چالش‌هایی برای حمل‌ونقل ریلی پایتخت ایجاد شود و همین نشان می دهد تأمین منابع مالی برای نگهداری و بهره‌برداری از خطوط موجود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول