اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: تاکنون ۱۴ هزار نفر در زلزله ترکیه جان باختند

رئیس جمهور ترکیه با ارائه آمار جدیدی از تلفات زلزله در جنوب این کشور، گفت که با رأی پارلمان ترکیه وضعیت فوق‌العاده در ۱۰ استان زلزله‌زده اجرایی می‌شود.

اردوغان: تاکنون ۱۴ هزار نفر در زلزله ترکیه جان باختند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید روز دوشنبه در جنوب این کشور پرداخت.

اردوغان که بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده در استان غازی‌عینتاب صحبت می‌کرد، گفت تلفات دو زلزله شدید روز دوشنبه در ۱۰ استان جنوب ترکیه به ۱۴ هزار و ۱۴ کشته و ۶۳ هزار و ۷۹۴ مجروح افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه دولت ترکیه از زمان وقوع زلزله با همه نهادهای خود در میدان حاضر شده، توضیح داد: «هدف ما این است که خانه‌ها برای جایگزینی ساختمان‌های تخریب‌شده را در مدت یک سال بسازیم».

رئیس جمهور ترکیه با حمله مجدد به انتقادات از ضعف امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: «متاسفانه کسانی هستند که از این فاجعه برای به‌دست آوردن دستاوردهای سیاسی سوء استفاده می‌کنند، اما من مطمئن هستم که مردم به آنها اهمیت نمی‌دهند.».

طبق این گزارش، اردوغان اضافه کرد: «از یک طرف کارهایی برای توزیع کمک‌ها داریم، از طرف دیگر محموله‌هایی هستند که از خارج می‌آیند. محموله‌های آتی را با سرعت توزیع خواهیم کرد».

به نوشته آناتولی، وی در ادامه خبر داد: «با رای‌گیری امروز در مجلس، وضعیت فوق‌العاده در ۱۰ استان زلزله‌زده اجرایی می‌شود. کمک‌ها هنوز به ما می‌رسد و خانه‌های سیار را در این استان‌ها برپا می‌کنیم».

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: «دولت می‌تواند به زلزله‌زدگان غرامت بپردازد، همانطور که توانست غرامت خسارت‌دیدگان زلزله وان و دیگر مناطق را جبران کند».

اردوغان روز گذشته نیز حین بازدید از استان زلزله‌زده قهرمان‌مرعش، به وجود مشکلاتی در واکنش اولیه دولت خود به این زمین‌لرزه‌ها در جنوب ترکیه اذعان کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول