اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار تقی‌زاده: به دنبال ساخت یک ناسای شیعه حضرت علی(ع) هستیم/ ایران پنجمین کشور جهان در کیفیت مقالات علمی

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: ما یک دانشگاه استثنایی هستیم و دنبال این نیستیم که صرفاً در رتبه اول قرار بگیریم بلکه می‌خواهیم با آنچه در دسترس داریم از همین دانشگاه یک ناسای شیعه بسازیم.

سردار تقی‌زاده: به دنبال ساخت یک ناسای شیعه حضرت علی(ع) هستیم/ ایران پنجمین کشور جهان در کیفیت مقالات علمی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار قاسم تقی‌زاده رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم ازدواج دانشجویی این دانشگاه خطاب به زوج‌های جوان گفت: به همه شما عزیزان تبریک می گویم و آرزوی خوشبختی برای همه شما دارم.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان اینکه ما امسال در طرح تحول اقدامات بسیار خوبی را انجام دادیم، بیان کرد: ما امسال پروژه‌های بزرگی را در راستای پاسخگویی به نیاز نیروهای مسلح انجام داده‌ایم و‌ توفیق پیدا کردیم تا از مجموعه ای از دانش‌آموختگان همین دانشگاه را در بهترین سازمان‌های صنعتی نظامی جذب کنیم.

سردار تقی‌زاده گفت: ما یک دانشگاه استثنایی هستیم و دنبال این نیستیم که صرفاً در رتبه اول قرار بگیریم بلکه می‌خواهیم به کمک شما عزیزان با آنچه در دسترس داریم از همین دانشگاه یک ناسای شیعه ولایت آقا امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(ع) بسازیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارمندان ناسا ایرانی هستند، افزود: اگر نگاهی به مجموعه ناسا بیندازید بیشتر کارمندان آن اهل ایران، چین، کره جنوبی و یا هندوستان هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر از ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع مدرن و بروز در این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: این حرکت نوینی است که بر اساس برنامه بیست ساله رشد و تعالی دانشگاه طراحی و در حال انجام است. ما با اجرای این برنامه شگفت انگیز به دنبال آن هستیم که بگوییم اگر ایرانی بخواهد کاری انجام دهد به راحتی قادر به انجام آن است.

وی ادامه داد: به زودی اخبار خوبی از پرتاب ماهواره های ساخت جمهوری اسلامی ایران به فضا خواهید شنید که مجموعه سازمان های صنعتی وزارت دفاع درگیر این پروژه‌ها بودند و دانشجویان این دانشگاه برای پیش‌برد و نهایی شدن آن فعالیت های مهمی انجام دادند.

سردار تقی‌زاده با اشاره به پروژه‌های مختلف وزارت دفاع در سراسر کشور اظهار کرد: ما در تهران، اصفهان، فریدون‌کنار و شیراز فعالیت های مهمی را با استفاده از دانشجویان ممتاز خود انجام داده‌ایم.
 
رئیس دانشگاه مالک اشتر با اشاره به دیدار خود با مدیر ژورنال علمی Elsevier خاطرنشان کرد: این شخصیت علمی به من گفت جمهوری اسلامی ایران جزو پنج کشور برتر جهان در کیفیت مقالات علمی ارائه شده و همه این فعالیت‌ها با همت شما دانشجویان عزیز انجام شده است.

وی افزود: قرار بر این است که همه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان دانشگاه مالک اشتر مطابق با نیازمندی‌های دانشجویان تدوین شود.

سردار تقی‌زاده در پایان با اشاره به زحمات متخصصان حاضر در صنعت دفاعی گفت: متخصصان و دانشمندان حاضر در صنعت دفاعی با تلاش های بی‌شائبه خود در حال تاریخ سازی هستند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اهمیت توجه به مولفه‌های شرعی و اصیل، در اجرای سنت حسنه ازدواج، گفت: خانواده مهم‌ترین رکن جامعه محسوب می‌شود که این رکن اساسی در پرتو سنت ازدواج پایه ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت احساس مسئولیت زوجین نسبت به یکدیگر و فرزندان، افزود: وفادار بودن، عشق ورزیدن و محبت کردن، گرامی داشتن مصالح یکدیگر، توجه به فرزندان به لحاظ مادی و معنوی، کمک به پروش صفات خوب در فرزندان، تشویق کودکان به انجام واجبات و مانع شدن آن‌ها از ورود به محرمات، از مهم‌ترین شاخص‌های یک زندگی سالم پس از ازدواج است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه ازدواج زن و مرد را رشد می‌دهد، تاکید کرد: ازدواج آرامش و انس ایجاد می‌کند و به زوجین زندگی اجتماعی و فرهنگ ملی و بومی می‌آموزد.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل خانواده به عنوان اساسی‌ترین رکن جامعه سالم، گفت: زندگی اجتماعی افراد در پرتو ازدواج تکامل می‌یابد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پایان افزود: پرورش نسل سالم و صالح، تقویت روح خداباوری و اطاعت از پروردگار در اولاد، مراقبت زن و مرد از یکدیگر و تقویت حس مسئولیت پذیری از محسنات ازدواج است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول