اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

صید ترال با کشتی های ایرانی انجام خواهد شد

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه دستورالعمل صید ماهی در آبهای عمیق در کارگروه شورای عالی امنیت ملی تعیین شده است در صورت آغاز صید ترال حتما از کشتیهای ایرانی استفاده می کنیم.

صید ترال با کشتی های ایرانی انجام خواهد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سید حسین حسینی در نشست خبری اعلام کرد کار گروهی که ذیل شورای امنیت ملی با عنوان کارگروه سازماندهی بنادر  تشکیل شده بود، دستورالعمل صید ماهی در آبهای عمیق را تعیین کرده است.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: در انتظار آماده شدن افکار عمومی هستیم و در صورتی که صید ترال از آب های عمیق انجام شود حتماً با کشتی‌های ایرانی انجام خواهیم داد و به هیچ کشور خارجی اجازه ورود نمی دهیم.

به گفته این مسئول صید ترال از آبهای عمیق بسیار ضروری است سالانه ۲۰ هزار تومان واردات خوراک آبزیان وجود دارد که با استفاده از پودر ماهی آبهای عمیق می توان بخش زیادی از این نیاز را تامین کرد.

*عرضه مستقیم محصولات شیلاتی برای کاهش قیمتها در آستانه عید

حسینی در ادامه در پاسخ به اینکه برنامه شما برای کاهش قیمت ها در شب عید چیست گفت: وزیر کشاورزی موافقت کردند که برای عرضه محصولات شیلاتی جایگاه مناسبی را تحویل دهند که در این صورت با عرضه مستقیم و حذف واسطه ها قیمت ها کاهش خواهد یافت.

به گفته مسئول نوسان قیمت های محصولات شیلاتی در شش ماه اول و دوم سال متفاوت است به طوری که در نیمه اول سال تولید کنندگان و در نیمه دوم مصرف کنندگان ضرر می کنند.

به گفته این مقام مسئول در سال ۱۴۰۱ ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد و نیز ۱۲۶ میلیارد تومان سرمایه در گردش با سود ۱۵ درصد و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده است.

وی تصریح کرد که در برنامه هفتم توسعه افزایش تولید ۲.۶ میلیون تنی، افزایش بهره‌وری و تولید ماهی در قفس تا ۵۰۰ هزار تن و تولید میگو تا ۱۶۰ هزار تن و افزایش صید و صیادی به ۸۵۰ هزار تن تاکید شده است.

حسینی تصریح کرد که در حال حاضر محصولات شیلاتی به کشورهای چین روسیه اوراسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول