اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت یوم‌الله۲۲ بهمن: اتحاد و همدلی ملت ایران نقشه‌های دشمنان را شکست داد

جامعه اسلامی مهندسین دربیانیه‌ای به مناسبت سالروز یوم‌الله 22 بهمن، اعلام کرد: هر قدر که همدلی ملت ایران جلوه کرد، فتنه‌ها نیز سر برآوردند و استکبار در آوردگاه فتنه‌ها، همۀ اذنابش را به میدان آورد.

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت یوم‌الله۲۲ بهمن: اتحاد و همدلی ملت ایران نقشه‌های دشمنان را شکست داد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور پرشور در راهپیمیایی یوم‌الله 22 بهمن، اعلام کرد: اتحاد و همدلی ملت ایران نقشه‌های دشمنان را شکست داده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

ملت بزرگ ایران جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌شان را در حالی برگزار می‌نمایند که آوازه عظمت انقلاب اسلامی ایران اکنون در شرق و غرب عالم پیچیده است. انقلابی که با اهداف عالی از حاکمیت اسلام ناب تا برقراری عدالت و استقلال‌طلبی و عدم سرسپردگی به قدرت‌های استعماری، به پشتوانه حمایت خیل عظیم ملت ایران و رهبری امام بزرگوار رضوان‌الله تعالی علیه به پیروزی رسید.

بدخواهان این مرز و بوم کام ملت ایران را که با سرنگونی نظام طاغوت و پیروزی انقلاب شیرین شده بود به واسطه جنگی نابرابر تلخ کردند هر چند که دفاع مقدس ملت ایران نیز در جهان زبانزد شد و خون‌های پاک مردم ایران زمین، ضامن استقلال، اسلام و حفظ تمامیت ارضی ایران شد و ذره‌ای از خاک ما دست اجنبی نماند. اما این پایان کار نبود و استکبار چون در برابر مقاومت ملت ایران سر فرود آورد، میدان تحریم و جنگ اقتصادی را فراهم ساخت تا ندای عدالت‌طلبی ملت ایران را در جهان خاموش سازد، غافل از آنکه یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرونَ.

هر قدر که اتحاد و همدلی ملت ایران جلوه کرد و نقشه‌های دشمن یکی پس از دیگری شکست خورد، فتنه‌ها نیز سر برآوردند و استکبار در آوردگاه فتنه‌ها، همۀ اذنابش را به میدان آورد و با یک جنگ ترکیبی با امپراتوری رسانه‌ای خود، ملت ایران را به مبارزه طلبید. اما مردم بصیر و هوشیار ایران که در پس سال‌ها مقاومت و ایثار همچون پولاد آب دیده شده بودند این بار نیز پوزۀ دشمن را به خاک ذلت مالیدند. اما این ملت بزرگ شایسته قدرشناسی بیشتر هستند. علی‌رغم همه دستاوردهای بزرگ و خیره‌کننده سال‌های پس از انقلاب، که طومار آن بلند و افتخارآمیز است هنوز مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی پیش روی ملت صبور و غیور ایران است. نباید فراموش کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بقای نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مجاهدت‌ها و مقاومت‌های این ملت بزرگ است. پس امروز و در آستانه چهل و ‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب بر همه مسئولین در سطوح مختلف فرض و واجب است که اولا فرصت خدمت را به این مردم عظیم‌الشأن غنیمت شمرند و ضمن نقد مشفقانه و دلسوزانه از القای ناکارآمدی در هر منصبی نسبت به یکدیگر پرهیز نمایند. ثانیا با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از همه امکانات سعی بر حل مشکلات بزرگی همچون تورم، رکود، بیکاری و امثالهم نمایند و عملگرایی را پیشه خود نمایند. ضمن مبارزۀ بی‌وقفه با فساد، با پرهیز از عداوت‌های بی‌ارزش و تهمت زدن به یکدیگر از القای فساد افکار عمومی بپرهیزند که در صورت سهل‌انگاری، فرصت‎‌های این مملکت یکی پس از دیگری از دست خواهند رفت و ناامیدی و یأس روان ملت را فرا خواهد گرفت. شایسته است به مسئولان محترم یادآور شویم که با ملت فرهیخته ایران اگر موضوعات و مشکلات را به صورت واقعی در میان گذارند و خود را از شر وعده‌عای پوچ و ناممکن خلاص کنند، ثمره همدلی و همراهی ملت را خواهند دید که این ملت بارها در عرصه‌های گوناگون این موضوع را به اثبات رسانده است.

رابعا به دنبال اصلاحات لازم در نظام‌های اداری علی‌الخصوص در حوزه‌های تسهیل‌گری کسب و کار و تقویت بخش خصوصی و فراهم آوردن مشارکت واقعی مردم و صاحبان علم و سرمایه در حوزه‌های اقتصادی و غیره باشند. باید دانست که سال آینده سال برگزاری انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است که فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت ارزشمند ملت در این انتخابات می‌تواند بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی سازد.

خامسا ضمن تقدیر از پیشرفت‌های فراوان در حوزه‌های دفاعی که اکنون ما را در موقعیت برتر نسبت به بسیاری از کشورها قرارداده و چشمان کثیری از کشورهای صاحب فناوری‌های تسلیحاتی را خیره نگاه داشته است به مسئولین حوزۀ سیاست خارجی یادآور می‌شویم که در خصوص برنامه‌های تهاجمی استکبار با موضوع ایران‌هراسی هوشیاری بیشتری داشته باشند و با دیپلماسی فعال در این حوزه چهرۀ عدالت‌طلب، آرمانخواه و صلح‌دوست انقلاب اسلامی را که منبعث از اسلام ناب محمدی (ص) است به جهانیان عرضه نمایند و به فضل خدا این نقشۀ شوم چندین سالۀ دشمنان ایران را نیز به شکست بکشانند.

جامعه اسلامی مهندسین ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم‌الشأن و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، از آحاد ملت عزیز ایران برای حضور با شکوه در راهپیمایی‌های 22 بهمن در سراسر کشور و بیعت مجدد با آرمان‌های بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و خلف صالحش مقام معظم رهبری، دعوت به عمل می‌آورد و با فریادی رسا به جهانیان اعلام می‌دارد که ایران عزیز همچنان استوار به سمت قله‌های افتخار با وحدت ملی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب به پیش خواهد رفت. ان‌شاءالله     
         
جامعۀ اسلامی مهندسین

بهمن ماه 1401

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول