اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

وزیر دادگستری: سینما می‌تواند در کاهش جرائم مهم باشد

وزیر دادگستری با حضور در خانه جشنواره بر جایگاه مهم سینما در کاهش جرائم حقوقی در جامعه تاکید کرد.

وزیر دادگستری: سینما می‌تواند در کاهش جرائم مهم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌اللملی فیلم فجر، امین‌ حسین رحیمی وزیر دادگستری با حضور در خانه جشنواره (برج میلاد) به تماشای فیلم‌های نهمین روز از جشنواره فیلم فجر نشست.

رحیمی با بیان اینکه با وجود حواشی بسیار، چهل و یکمین جشنواره بین‌اللملی فیلم فجر با کیفیت رضایت‌بخشی در حال برگزاری است، گفت: هنرمندان ما نگاه ویژه‌ای برای مردم دارند. همچنین این جشنواره نماد کار سینماگران ایرانیست.

وی وقوع بسیاری از جرائم در جامعه را ناشی از ضعف اطلاعات حقوقی مردم دانست و افزود: سینما می تواند نقش مهمی در آگاهی ‌بخشی به افراد و پیشگیری از جرائم و تخلفات داشته باشد. البته امروزه منابع مختلفی از جمله فضای مجازی برای انتشار اطلاعات فعالیت می‌کنند اما سطح کار هنر بسیار فراتر و نفوذ آن هم در اذهان بیشتر است. معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هم در زمینه تولید آثار فاخر برای کاهش تخلفات در جامعه با هنرمندان همکار می‌کند.

وزیر دادگستری با تاکید بر تاثیرگذاری هنر در جامعه اظهار داشت: جشنواره نماد هنر و تشکر از هنرمندان است. خوشبختانه جامعه هنری ایران مورد احترام مردم و مسئولین هستند. یکی دیگر از همکاری‌های قوه قضائیه با هنرمندان، صیانت و حفاظت از آثارشان است؛ قطع به یقین آثار سینمایی دارایی نامشهود هنرمندان تلقی می‌شود که ممکن است مورد تعرض هم قرار بگیرد، ما در حفظ مالکیت فکری این آثار کمک حال هنرمندان هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول