اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ورود ۲ زن بی‌حجاب به مسجدالنبی و نگرانی مسلمانان از عادی‌ شدن آن+فیلم

ورود ۲ زن بی‌حجاب به مسجدالنبی (ص) چالش برانگیز شد و بسیاری از مسلمانان از اینکه چنین اقداماتی عادی شود، ابراز نگرانی کردند.

ورود ۲ زن بی‌حجاب به مسجدالنبی و نگرانی مسلمانان از عادی‌ شدن آن+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ورود ۲ زن بدون حجاب به مسجدالنبی (ص) موجب ناراحتی مسلمانان شد و چالشی در عربستان ایجاد کرد؛ تا جایی که برخی از مسلمانان سعودی هم نسبت به این امر واکنش نشان داده و خواستار ایجاد حریمی برای ورود به اماکن مقدس شدند.

 

حضور ۲ زن بی‌حجاب در مسجدالنبی(ص)

البته با ورود بدون حجاب ۲ زن به مسجدالنبی (ص)، ماموران پس از متوجه شدن از حضور آن‌ها، خواستار رعایت حجاب و خروج آن‌ها از حرم نبوی شدند. بر همین اساس هم پس از مدتی این بانوان حجاب بر سر کرده و از مسجدالنبی (ص) خارج شدند.

اما به عقیده برخی از مردم عربستان، با رویکرد جدید مسؤولان سعودی به منظور جذب گردشگر با هر شرایطی به این کشور، ورود افراد بدون حجاب یا حتی بی‌ضابطه به اماکن مقدس عادی‌انگاری خواهد شد و تکرار چنین صحنه‌هایی دور از انتظار نیست.

البته متولیان مسجدالنبی در بیانیه‌ای مدعی شدند که این افراد بدون اطلاع وارد حرم نبوی شده بودند و با توجه به حضور هزاران نفر در آنجا، قصد حضور داشته و پس از متوجه شدن از این مکان مقدس و لزوم رعایت حجاب، عذرخواهی کرده و آنجا را ترک‌ و از شیوه برخورد مأموران سعودی تشکر کردند.

به گزارش فارس، سعودی‌ها در ماه‌های گذشته به منظور تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ در شهرهای زیارتی عربستان هم جاذبه‌های گردشگری بسیاری ایجاد کرده‌اند و ورود غیرمسلمانان به آن‌جا موجب نگرانی‌هایی برای مسلمانان شده است. با این وجود، با توجه به اهمیت صنعت گردشگری برای سعودی‌ها حضور غیرمسلمانان در شهرهای زیارتی عربستان توسعه یافته است و‌ حتی سعودی‌ها در مکه و مدینه کنسرت و برنامه‌های غیرمذهبی برگزار کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول