اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اف.بی.آی دست به تفتیش خانه معاون ترامپ زد

رسانه‌های آمریکا از اجرای عملیات تفتیش ماموران دفتر تحقیقات فدرال این کشور در خانه مایک پنس در ایالت ایندیانا خبر دادند.

اف.بی.آی دست به تفتیش خانه معاون ترامپ زد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، ماموران دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) امروز جمعه یک عملیات تفتیش و جستجو برای اسناد محرمانه را به صورت توافقی در خانه «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در شهر «کارمل» در ایالت ایندیانا اجرا کردند.

به نوشته شبکه «ای.بی.سی نیوز» آمریکا، ماه ژانویه نیز رسانه‌های آمریکایی نوشتند اسناد طبقه‌بندی شده دولتی در جستجویی که یک وکیل مایک پنس در این خانه او انجام داده بود کشف شده‌اند.

منابع آگاه به شبکه ای.بی.سی نیوز گفتند، وزارت دادگستری آمریکا با تیم وکلای مایک پنس اجرای عملیات تفتیش در خانه این معاون ریاست جمهوری سابق «دونالد ترامپ» را هماهنگ کردند و دستیاران پنس نیز با اجرای این عملیات موافقت کردند.

به گفته یک منبع آگاه، مایک پنس در زمان اجرای این عملیات تفتیش، در خانه‌اش‌ حضور نداشت و خارج از شهر بود و تنها یک عضو تیم وکلای او در آن محل حاضر بود.

طبق اعلام این منبع خبری این عملیات تفتیش به مدت چند ساعت اجرا شده و اف.بی.آی مجوز دسترسی نامحدود به تمامی مکان های این ساختمان را پیدا کرده است.

چند منبع آگاه به شبکه ای.بی.سی نیوز تصریح کردند، بازرس ویژه‌ تحقیقات درباره «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا برای مایک پنس احضاریه صادر کرده است.

این منابع به ای.بی.سی نیوز بیان داشتند، «جک اسمیت»، بازرس ویژه تحقیقات درباره دونالد ترامپ، در این احضاریه تقاضای اسناد و شهادت در رابطه با تلاش نافرجام ترامپ و متحدانش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا که اوج آن حمله مشهور «ششم ژانویه» 2021 به ساختمان کنگره بود را کرده است.

منابع خبری به شبکه ای.بی.سی نیوز تصریح کردند،‌ اسناد طبقه‌بندی شده در اواسط ژانویه در خانه مایک پنس یافته شد و در همان زمان به اف.بی.آی تحویل داده شدند. وکیل مایک پنس جستجو در خانه او را در ماه ژانویه انجام داده و در آنجا حدود 12 سند طبقه بندی شده پیدا کرد.

شبکه «سی.بی.اس نیوز» نیز در ماه نوامبر به نقل از منابع نوشت، وزارت دادگستری آمریکا در ارتباط با تحقیقات درباره تلاش‌های ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020 به سراغ مایک پنس رفته و پنس احضاریه آنها را دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

اسمیت همچنین بازرس ویژه پرونده تحقیقات درباره مدیریت اسناد طبقه‌بندی شده توسط ترامپ است.

به نوشته سی.بی.اس نیوز، عملیات تفتیش خانه مایک پنس ارتباطی با تحقیقات اسمیت درباره جنجال کشف اسناد طبقه‌بندی شده در خانه شخصی ترامپ در شهر «مار-ئه-لاگو» یا پرونده کشف اسناد محرمانه در خانه شخصی و یک دفتر کار سابق «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ندارد.

پنس ماه ژانویه درباره کشف اسناد محرمانه مربوط به دوران خدمتش به عنوان معاون رئیس جمهور در خانه شخصی‌اش گفت که مسئولیت کامل این اتفاق را قبول می‌کند.

او در یک سخنرانی در شهر «میامی» گفت: «آن اسناد طبقه بندی شده نباید در خانه شخصی من می‌بودند و اشتباهاتی از این بابت رخ داده است.»

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول