اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نصیری‌فرد: امام راحل بدون تجهیزات نظامی و پول قیام کرد و پیروز شد

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: وقتی امام راحل انقلاب اسلامی را آغاز کرد، برخی ایراد می‌گرفتند که با چه تجهیزات و پولی می‌خواهید علیه ژاندارم منطقه قیام کنید؟ امام راحل بدون نیرو و تجهیزات نظامی و پول قیام کرد و پیروز شد.

نصیری‌فرد: امام راحل بدون تجهیزات نظامی و پول قیام کرد و پیروز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس نصیری‌فرد، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر در مسجد جوادیه محله شهنما شاهرود، با اشاره به اینکه دهه فجر یادآور حرکت بسیار بزرگ ملت ایران است، اظهار کرد: وقتی امام راحل، انقلاب را در سال ۱۳۴۲ آغاز کرد، دنیا به دو دسته تقسیم می‌شد؛ بعضی‌ها بلوک شرق به رهبری شوروی و برخی بلوک غرب به رهبری آمریکا بودند و منشأ این دو قدرت در دنیا، پول و اقتصاد و تجهیزات نظامی بود که تمام دنیا وابسته به آنها می‌شد.

وی افزود: وقتی امام راحل انقلاب اسلامی را آغاز کرد، از داخل قم به امام ایراد می‌گرفتند که با چه تجهیزات و پولی می‌خواهید علیه ژاندارم منطقه قیام کنید؟ امام راحل بدون نیرو و تجهیزات نظامی و پول قیام کرد و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ فرمود که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

عضو شورای تبیین دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی در حقیقت به دنبال جابه‌جایی منشأ قدرت و حکومت بود و در مبارزه با شاه پهلوی، اجازه شلیک یک تیر را هم نداد و می‌خواست به مردم تأکید کند که منشأ قدرت، خداست و اگر خود را به این قدرت وصل کنیم، شاه که هیچ، دو قدرت بزرگ جهانی را هم سرنگون می‌کنیم.

نصیری‌فرد با بیان اینکه دشمنان زمانی که دست خالی بودیم و به ما سیم خاردار هم نمی‌دانند، نتوانستند کاری کنند، گفت: دشمنان الآن که موشک نقطه‌زن داریم، هم نمی‌توانند با ایران اسلامی مقابله کنند؛ چراکه امام راحل مردم را به باور خدامحوری رساند و مردم پای کار حمایت از انقلاب و اسلام آمدند.

وی با اشاره به نقش آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی در انقلاب اسلامی ادامه داد: تنها کسی که برابر رژیم عراق برای مقابله با از بین بردن حوزه علمیه عراق ایستاد، آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور ادامه داد: امام راحل به آیت‌الله حسینی‌شاهرودی احترام ویژه می‌گذاشت؛ چون اگر ایشان نبود، شاه امام خمینی (ره) را ترور می‌کرد و اولین بار آیت‌الله حسینی‌شاهرودی مرجعیت امام خمینی (ره) را اعلام کرد.

این استاد دانشگاه تهران با بیان جمله امام راحل که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: تئوری انقلاب اسلامی ایران این است که باور قدرت اسلام را به مردم و کشور ما داده است.

نصیری‌فرد افزود: شهید حسن باقری که هنوز عملیات‌های طراحی‌شده او در دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی مطالعه و تحلیل می‌شود، شاگرد مکتب امام است و امام راحل به مردم آموخت قدرت، دست خدا و اهل‌بیت (ع) است.

وی اضافه کرد: این انقلاب به پشتوانه اسلام آغاز شد و هر جا بر اساس دین عمل کردیم، موفق شدیم و آنجا که بدان عمل نکردیم، ناموفق بودیم و مسائل اقتصادی ما مبتنی بر مبنای دینی و انقلابی نیست و برای همین مشکل داریم.

نصیری‌فرد با تأکید بر اینکه در موشک‌سازی بچه‌های مؤمن، متدین، انقلابی بدون چشم‌داشت مالی کار کردند؛ اما در اتومبیل‌سازی رانت وجود که موفق نمی‌شویم، ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی، دوسوم بودجه کشور را برای جنگ صرف می‌کردیم و مشکل و گرانی نداشتیم و دلیل آن این است که رانتی نبود و فاصله‌ای بین مسؤولان و مردم نداشتیم.

وی به شعار «زن، زندگی، آزادی» نیز اشاره کرد و گفت: این شعار از انگلیس درآمد و شعار امروز نیست و برای ۹۵ سال پیش اروپاست که در غرب می‌گفتند زن و مرد باید کار کنند و خرج خود را دربیاورند. نظریه‌پردازان غربی گفتند این شعار را بدهید و از زیبایی خود پول دربیاورید و شعار بدهید زن اگر می‌خواهد زندگی کند، آزادی می‌خواهد و آزادمان کنید.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور اضافه کرد: الآن غرب با این شعار به جایی رسیده که خانواده‌ای وجود ندارد و آنهایی که این بلا را به سر آنها آوردند، نفرین می‌کنند.

پایان پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول