اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مطالبه استاندار خراسان جنوبی از معاون پارلمانی رئیس جمهور: دولت و مجلس استان های کم برخوردار را ویژه ببینند

استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی در ویژه دیدن استان های کم برخوردار در بحث توزیع اعتبارات تأکید کرد.

مطالبه استاندار خراسان جنوبی از معاون پارلمانی رئیس جمهور: دولت و مجلس استان های کم برخوردار را ویژه ببینند

به گزارش خبرنگار فارس از بیرجند، دکتر«جواد قناعت» استاندارخراسان جنوبی، امروز دردیدار معاون پارلمانی رئیس جمهور که با حضور معاونین استانداری و جمعی از مدیران کل ستادی همراه بود، اظهارداشت: استان های تازه تأسیس و کم برخوردار باید در توزیع اعتبارات ویژه تر دیده شوند تا بتوانند کاستی های موجود را کاهش دهند.

وی با ذکر این نکته که این اصل در بحث تدوین قوانین نیز باید مدنظر مجلس باشد، متذکر شد: دیده شدن همه استان ها در یک حد و اندازه در قوانین مصوب مجلس، برای مناطق کمتر برخوردار مناسب نیست.

استان های کم برخوردار نباید باهم مقایسه شوند

به گفته وی؛ استان های برخوردار و کمتر توسعه یافته نباید با هم مقایسه شوند.

استاندار به توفیقات استان با وجود ضعف موجود در زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در سال ۸۳ شکل گرفته و استانی تازه تأسیس است و با وجود گستردگی زیاد و پهناوری، از ضعف در زیرساخت ها رنج می برد.

قناعت ادامه داد: بنا به قانون، ادارات و دستگاه های اجرایی از ساخت و احداث ساختمان جدید منع شده اند و این موضوع برای استان های نوپا مشکل ساز می باشد.

وی متذکر شد: باستناد این قانون، ادارات و دستگاه های ما در اغلب بخش ها و شهر ها از داشتن ساختمان محروم مانده اند چرا که وزارتخانه ها و سازمان ها امکان احداث بنا را ندارند.

به گفته وی؛ این نمونه ای از قوانینی است که باید در دولت و مجلس اصلاح شود.

رتبه نهم جذب سرمایه گذار خارجی

ستاندار با اشاره به اقدامات گسترده ای که در استان دنبال شده، گفت: خراسان جنوبی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ رتبه نهم جذب سرمایه گذاری خارجی را کسب کرده است.

قناعت تأکید کرد: این رتبه در مقایسه شرایط خراسان جنوبی با دیگر استان ها خوب است اما برای ما رضایت بخش نیست و باید با تأمین زیرساخت ها و ترغیب سرمایه گذاران از طریق برخی مشوق ها باز هم ارتقاء یابد.

وی از تعامل مجلس و دولت در استان گفت و اظهار داشت: در عین تفکیک قوا و مداخله نکردن در امور مربوط به هر حوزه، تعاملات سازنده ای شکل‌گرفته که بر تسریع در روند پیگیری امورات استان تأثیر بسزایی دارد.

استاندار تأکید کرد: تعامل و هم افزایی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در مسایلی مثل مدیریت افت دمای هوا و فشار گاز، نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

قناعت با تأکید بر اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی اغلب روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان از گاز شهری برخوردارند، گفت: درخواست اتصال استان به شبکه سیستان و بلوچستان از طریق سه راهی دشتک- زابل در اردیبهشت ماه امسال به وزارت نفت ارائه و در این بحران سرما نیز به طور ویژه پیگیری شد.

به گفته وی؛ با اتصال استان به سیستان و بلوچستان، تأمین گاز استان از دو منطقه صورت می گیرد و احتمال افت فشار و قطعی گاز را کاهش می دهد.

ویژگی های خاص خراسان جنوبی

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی های مردم این استان پرداخت و گفت: مردم خراسان جنوبی، نجیب، متدین و همراه نظام می باشند.

قناعت ادامه داد: طی این سال ها به جهت نجابت مردم منطقه، مطالبه گری از مرکز کم بوده، لذا به این استان بایستی بیش از هر دورانی توجه شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول