اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برای جهاد تبیین به تقویت رسانه ای نیازمندیم

اسماعیل زارعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای شرق هرمزگان در یادداشتی آورده: «ما» برای گسترش حوزه تمدنی و غلبه بر دنیای کفر و استکبار، به قدرت جنگ رسانه ای نیازمندیم و توانمندسازی ملی در این زمینه در بستر افزایش سواد رسانه ای و رشد آگاهی های مردم در حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی شکل می گیرد. کارکردی که با جهاد تبیین قابل تحقق است.

برای جهاد تبیین به تقویت رسانه ای نیازمندیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل زارعی از فعالان رسانه‌ای هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان «برای جهاد تبیین به تقویت رسانه ای نیازمندیم» آورده است:

 آمریکا طی 70 سال از گذر جنگ جهانی دوم و شکست های پی در پی در جنگها، برای احصا حیثیت از دست رفته اش و حفظ پرستیژ نظامی و القا ترس در دل سیاستمداران و رهبران کشورها رو به تکنیک‌های رسانه‌ای آورد و تا حد قابل توجهی توانست ذهن مخاطب خود را مسخ هیاهوی کند و با همین نفوذ بر اذهان که امروز جنگ شناختی ادراکی قلمداد می‌شود به معنای واقعی جمله ناتوانی خود را در حوزه های نظامی، اقتصادی، فرهنگی، رفاه اجتماعی، تقسیم عادلانه ثروت، مقابله با بلایای طبیعی از منظر و مرعی مخاطب جهانی خود پوشیده بدارد.

آمریکا بعد از جنگ جهانی عمدتا بوسیله proxy force ( نیروی نیابتی-اجاره ایی)  با proxy wars (جنگهای نیابتی) توانسته با مخالفین خود یا تهدیدات بالفعل و بالقوه اش پنجه در پنجه بیاندازد که خوشبختانه در این فقره هم با صرف هزاران میلیارد دلار ثروت ملی آمریکا و پول رفاه گورخواب ها، کارتن خوابها و گرسنه های مستحق سله و صدقه و صرف بودجه های هنگفت تبلیغاتی و رسانه‌ای شکست مفتضحانه ای خورد.

فشارهای نظامی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بر گرده کشورهایی که در مقابل زورگویی اش ایستاده بودند باعث شد ۱- جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ عراق به شکل مستمر و توانمند در میدان رزم واقعی قرار بگیرد و از قبل همین رزم دائمی نیروهایش در بوسنی و هرزگوبین، فلسطین اشغالی، عراق، آفریقا، یمن، افغانستان، لبنان و مرزهای وطنی خود و با گذر از مبحث تئوری جنگها در پشت میز دانشگاه های علوم نظامی و ممارست در دفاع عینی به دکترین دفاعی تا اواخر دهه هشتاد خورشیدی و بعد از آن با تغییر راهبردی در شاکله نظامی خود به دکترین تهاجمی و بازدارنده  دست پیدا کند که امروزه در همه سطوح دفاعی و امنیتی و حفاظتی در اقصی جهان خواهان و خریدار دارند.

از حفاظت پروازها تا حفظ فیزیکی شخصیت های نظام، بومی سازی علوم انتظامی، جرم شناسی، روانشناسی جرم و  تربیت نیروهای زبده امنیتی، ساخت و تجهیز و بومی سازی نیازهای اساسی، نیروهای مسلح ایران را به خاری درشت در چشم آمریکا و متحدینش  بدل ساخته است.

بعد از دهها سال هیاهوی تبلیغاتی از قدرت نظامی و تسلیحاتی آمریکا ایران با کاشتن 13موشک بالستیک در محدوده موثر تخریب امکانات و لجستیک پایگاه هوایی عین الاسد در عراق با عبور از تله های پدافندی مریی و نامریی، استیلای ایران در جنگ های الکترونیکی و شکست دادن پدافندها و رادارهای برند  و تک خال آمریکا که خود را لبه تکنولوژی علم و صنعت می‌دانند و آن ضربه مهلک، غافلگیر کننده و نابودگر موشک های سجیل و قیام  آبروی نداشته واشنگتن و سردمداران اش را در نزد جهانیان خرد کند.

پر واضح است که این ضربه تهاجمی به دنیا نشان داد که آمریکا در میدان واقعی جنگ محک جدی نخورده است وگرنه باگ های مضحکی در سامانه های پدافندی، ناوگان هوایی، دریایی و حتی نیروی انسانی خود دارد.

با تفاسیر یاد شده  و تحلیل داده های موجود و به اذعان اکثر نظریه پردازان سیاسی و امنیتی آمریکا دولت واشتگتن روبه اضمحلال و فروپاشی است و ضربات پی درپی ایران به پیکره این نظام استکباری مؤید این حقیقت است که شکست های دومینو وار کاخ سفید از نظام اجتماعی گرفته تا لایه های پیچیده امنیتی در راه  است. 

نمونه بارز آن حذف دلار از چرخه تجاری کشورهای عضو باشگاه تحریمی مانند روسیه است. مذاکرات پشت پرده عربستان با چین و توسعه اقتصادی ایران باهمسایگان می رود تا تیرک عمود دولت ایالتی یانکی ها را فرو بپاشد. 

مولفه های بازدارنده نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی مذهبی ایران باید با ارتقاع جنگ رسانه ای و آموزش جامعه به شیوه های تهاجمی شناختی ادراکی و هیبدردی توسعه یابد چون در حال حاضر تنها راه مقابله با ایران همین جنگ شناختی است که آمریکای پوشالی را در چشم جهان «رویین تن» جلوه داده است. 

«ما»  برای گسترش حوزه تمدنی و غلبه بر دنیای کفر و استکبار، به قدرت جنگ رسانه ای نیازمندیم و توانمندسازی ملی در این زمینه در بستر افزایش سواد رسانه ای و رشد آگاهی های مردم در حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی شکل می گیرد. کارکردی که با جهاد تبیین قابل تحقق است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول