اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: در سفر به چین سند راهبردی 25 ساله دنبال خواهد شد/ مواضع مشترک ایران و چین در مقابله با یکجانبه‌گرایی

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به چین با اشاره به اهداف و برنامه‌های سفرش به این کشور، گفت: در این سفر در وهله اول اجرایی شدن سند راهبردی بیست و پنج ساله دنبال خواهد شد.

رئیسی: در سفر به چین سند راهبردی 25 ساله دنبال خواهد شد/ مواضع مشترک ایران و چین در مقابله با یکجانبه‌گرایی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به چین در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف و برنامه‌های سفرش به چین، گفت: این سفر به دعوت رئیس‌جمهور کشور دوست، چین انجام می‌شود.

وی افزود: در این سفر در وهله اول اجرایی شدن سند راهبردی بیست و پنج ساله دنبال خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: با کشور چین ارتباطات زیادی داریم، اما به میزان مطلوب از ظرفیت‌های دو کشور در جهت ارتقا سطح روابط به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری استفاده نشده است.

رئیسی افزود: متأسفانه باید بگویم در این رابطه عقب‌ماندگی جدی داریم، کشورهایی مثل چین و ایران در آسیا از  ظرفیت‌های بسیاری برخوردار هستند و منافع مشترکی در سطح منطقه و جهان دارند که می‌توانند ارتباطات بسیاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید عقب ماندگی‌ای که تاکنون نسبت به ارتباط با چین وجود داشته را دنبال و جبران کنیم. جبران این عقب‌ماندگی به این معناست که ظرفیت‌های دو کشور شناخته شود و برای تبادل این ظرفیت‌ها به ویژه در مسائل اقتصادی باید تلاش کرد. 

رئیس‌جمهور با اشاره به اراده دو کشور مبنی بر گسترش روابط، گفت: خواست دو کشور زمینه بسیار خوبی برای توسعه و ارتقای سطح روابط به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه بیشترین روابط در حوزه اقتصادی و تجاری در حوزه انرژی است، افزود: وزاریی که در این سفر حضور دارند از قبل برای تفاهم‌نامه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند، در این سفر بیست تفاهم‌نامه به امضای مسئولین عالی دو کشور خواهد رسید. مهم این است که این روابط به صورت راهبردی در سطح دوجانبه دنبال شود.

رئیسی با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای، گفت: در سطح منطقه‌ای در سازمان شانگهای عضویت داریم که موجب ایجاد ارتباط با زیرساخت‌های اقتصادی منطقه شد و زمینه خوبی برای ارتباط با همه کشورهای آسیایی به ویژه چین به وجود آورده است.

وی افزود: با چین مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی و همچنین داشتن استقلال سیاسی داریم که این مسائل ما را کنار هم قرار داده تا بتوانیم همکاری خوبی با این کشور در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در این سفر با رئیس‌جمهور چین و مسئولان عالیرتبه این کشور دیدار خواهیم داشت و امیدوارم این سفر برای توسعه روابط همه‌جانبه میان دو کشور تأثیرگذار باشد و سطح روابط را ارتقا دهد، چرا که این موضوع خواست دو کشور است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول