اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

روند ثابت ابتلا به کرونا در خوزستان / لزوم دریافت دوز یادآور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر تزریق دوز یادآور، گفت: ممکن است رفتارهای اجتماعی در روزهای پایانی سال و در ایام نوروز زمینه ساز گسترش بیماری شود بنابراین تا دیر نشده باید مردم دوز یادآور را تزریق کنند.

روند ثابت ابتلا به کرونا در خوزستان / لزوم دریافت دوز یادآور

دکتر پژمان بختیاری‌نیا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خوزستان اظهار کرد: در تابستان شاهد وقوع پیک بیماری بودیم و در پاییز نیز با پیک موارد ابتلا به آنفلوآنزا مواجه شدیم. در اواخر دی‌ماه نیز روند ابتلا و بستری مبتلایان به کرونا افزایش یافت که همچنان این روند افزایشی ثابت مانده است اما خوشبختانه از اواخر دی‌ماه مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در خوزستان رخ نداده است.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار نامطلوب است، افزود: با توجه به اینکه در آستانه پایان سال و افزایش ترددها و همچنین آغاز سفرهای نوروزی هستیم، این شرایط زمینه را برای گسترش بیماری فراهم می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از طرف دیگر، سطح ایمنی ناشی از واکسیناسیون انجام‌شده، در حال کاهش و از بین رفتن است بنابراین قرار گرفتن عوامل زمینه‌ساز در کنار یکدیگر احتمال مواجهه با پیک بیماری در آینده را فراهم می‌کند مگر اینکه افرادی که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن‌شان گذشته است، نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر بهترین راه برای پیشگیری از وقوع یک پیک تزریق دوز یادآور است، افزود: افراد بالای ۱۸ سالی که شش ماه از مدت تزریق آخرین واکسن‌شان گذشته به ویژه گروه‌های پر خطر از جمله افراد بالای ۶۰ سال، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید برای دریافت دوز یادآور اقدام کنند.

بختیاری‌نیا با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، بیان کرد: ممکن است رفتارهای اجتماعی در روزهای پایانی سال و در ایام نوروز زمینه‌ساز گسترش بیماری شود بنابراین تا دیر نشده مردم باید دوز یادآور را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همچنان استقبال از واکسیناسیون پایین است، افزود: باید توجه شود که حدود دو هفته پس از تزریق واکسن، ایمنی در بدن ایجاد می‌شود بنابراین اکنون بهترین فرصت برای تزریق واکسن است تا ایمنی لازم ایجاد شود و در صورت ابتلا به بیماری، به مرحله شدید بیماری نرسند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول