اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سوئد: از تحریم‌های جدید علیه روسیه حمایت می‌کنیم

نخست وزیر سوئد روز دوشنبه گفت که این کشور از بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کند.

سوئد: از تحریم‌های جدید علیه روسیه حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد روز دوشنبه گفت که بسته دهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه متوازن خواهد بود.

وی که این سخنان را در جریان کنفرانس خبری با همتای لهستانی خود مطرح می‌کرد، گفت که یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث، دارایی‌های بلوکه شده روسیه است.

کریسترسون اضافه کرد: «البته ما از بسته دهم تحریم‌ها حمایت می‌کنیم و این تحریم‌ها قطعا ضروری است و دیدگاه مشترکی در این زمینه وجود دارد».

نخست وزیر سوئد اضافه کرد: «یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث، مذاکره درباره دارایی‌های بلوکه شده روسیه است. این چالش باید به شیوه‌ای صحیحی حل شود و تردیدی در این باره وجود ندارد. ما نیازمند اتحاد هستیم و منابع مالی زیادی از روسیه وجود دارد که باید برای بازسازی اوکراین استفاده شود».

این در حالی است که «پیتر زیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان روز گذشته تاکید کرد که این کشور با بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه مخالف است.

بر اساس گفته این مقام مجارستانی، تحریم‌ها علیه روسیه به صلح در اوکراین منتهی نخواهد شد و فقط به ویران شدن اقتصاد اروپا منجر می‌گردد.

وی که با یک شبکه رادیویی مصاحبه می‌کرد، افزود: «تحریم‌ها (علیه روسیه) کاملا شکست خورده‌اند».

زیجارتو اضافه کرد: «بسته دهم تحریم‌ها که در بروکسل در حال بحث است، همانند بسته نهم، تنها باعث ویرانی بیشتر در اقتصاد اروپا می‌شود».

از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ماه فوریه، واشنگتن میلیون ها دلار کمک تسلحیاتی و مالی به کی یف انجام داده است. واشنگتن همچنین اقدام به ارائه کمک های اطلاعاتی به نیروهای اوکراینی نیز پرداخته است.

آمریکا تا کنون تسلیحات کشنده نظیر راکت اندازهای چندگانه هایمارس، هویتزر M777  و پهپادهای تهاجمی را به اوکراین ارسال کرده است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول