اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ترکمنستان بر لزوم اتحاد کشورها برای رسیدن به توسعه پایدار

وزیر امور خارجه ترکمنستان در سخنانی بر لزوم اتحاد دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در راستای اجرای وظایف و رسیدن به توسعه پایدار در مقیاس جهانی تأکید کردند.

تأکید ترکمنستان بر لزوم اتحاد کشورها برای رسیدن به توسعه پایدار

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امارات متحده عربی نشست بزرگ جهانی دولت 2023 با شعار «تصویر دولت آینده» در دوبی را برگزار کرد. 

در این نشست «رشید مرداف» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان در راس هیأتی شرکت کرد. همچنین سران برخی کشورهای جهان و نخست وزیران و سفیران و صاحب نظران و سیاستمداران بسیاری از کشورهای جهان حضور داشتند.

در این نشست، وزیر امور خارجه ترکمنستان در سخنانی بر لزوم اتحاد دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در راستای اجرای وظایف و رسیدن به توسعه پایدار در مقیاس جهانی تأکید کردند.

وی تصریح کرد: ترکمنستان به عنوان یک کشور مسئول، رویکردها و اقدامات خود را در این زمینه به وضوح تدوین کرده و با موفقیت در حال اجرای آن است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای اهداف توسعه پایدار به ویژه اجرای وظایف مرتبط با اقلیم، توجه زیادی به اجرای برنامه‌های ملی و تعهدات بین المللی ترکمنستان می‌شود.

مرداف در راستای این نشست در دوبی دیداری با «محمد بن عبدالله القرقاوی» وزیر امور کابینه امارات داشت.

دولت‌های ترکمنستان و امارات متحده عربی در زمینه توسعه و نوسازی گفت‌وگو و  یادداشت تفاهم مربوطه را امضا کردند.

طرفین تاکید کردند که روابط دوجانبه و چند جانبه بین ترکمنستان و امارات به طور سیستماتیک در حال توسعه است که با مذاکرات سطح بالای دو کشور تسهیل می‌شود. 

توجه ویژه به این واقعیت معطوف شد که سفر رسمی «قربانقلی بردی محمداف» به امارات متحده عربی که اخیراً انجام شده، صفحه مهم دیگری را در تاریخ روابط بین کشورها باز خواهد کرد.

یادداشت تفاهم بین دولت امارات متحده عربی و دولت ترکمنستان در مورد تبادل تجربه در زمینه توسعه و نوسازی دولت بود.

لازم به ذکر است که  اجلاس جهانی دولت یک رویداد سالانه در دبی، امارات متحده عربی است. این یک انجمن برای گفت‌وگوی جهانی در مورد فرآیندها و سیاست‌های دولت، با تمرکز بر آینده نگری و نوآوری است.

این اجلاس به عنوان یک فرصت مشترک مطالعاتی برای مقامات دولتی، سیاستمداران، تحلیلگران و رهبران بخش خصوصی عمل می‌کند. اولین اجلاس جهانی دولت در سال 2013 در دوبی برگزار شد و از آن زمان تاکنون هر سال برگزار می‌شود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول