اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رهقی: مقصر اتفاقات بازی پیکان و استقلال «ماتا» بود/ ساپینتو نباید علیه ایرانی‌ها اینگونه حرف بزند

مدیر تیم فوتبال پیکان گفت: مقصر اتفاقات بازی پیکان و استقلال دستیار ساپینتو بود.

رهقی: مقصر اتفاقات بازی پیکان و استقلال «ماتا» بود/ ساپینتو نباید علیه ایرانی‌ها اینگونه حرف بزند

رضا رهقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شکست 2 بر صفر تیم فوتبال پیکان مقابل استقلال اظهار داشت: نتیجه عادلانه این مسابقه مساوی بود. با اینکه 8-7 بازیکن خود را در اختیار نداشتیم، خیلی خوب بازی کردیم اما با این وجود نتیجه را از دست دادیم.

وی در مورد حواشی این مسابقه عنوان کرد: تا اواخر مسابقه بحث حاشیه‌ای خاصی وجود نداشت، اما روی ماتا، دستیار ساپینتو از دقیقه‌ یک تا 90 به کوچک‌ترین صحنه‌ها نیز اعتراض می‌کرد. حتی یک تا دو بار هم به سمت نیمکت ما آمد و ناظر و داور چهارم او را به سمت جای خودش هدایت کردند. بین 2 سرمربی یا کادر فنی پیکان و ساپینتو بحث خاصی نبود، اما رفتارهای ماتا مشکلاتی را به وجود آورد.

مدیر تیم فوتبال پیکان عنوان کرد: به همین دلیل مجتبی حسینی در کنار زمین ناراحت شد و آن حاشیه به وجود آمد. مربی ما می‌گفت وقتی تیم استقلال دو بر صفر جلو است، یک بازیکن پیکان هم اخراج شده و برخی بازیکنان کما پشت سر هم کارت می‌گرفتند باید بیش‌تر مسائل اخلاقی را رعایت کرده و کمتر اعتراض کنند.  چه دلیلی داشت ماتا در آن وضعیت تا این اندازه به داور اعتراض کند؟

رهقی در خصوص اینکه آیا مربیان تیم پیکان زبان پرتغالی بلد هستند که متوجه فحاشی ماتا شده باشند، گفت: پس از بازی همکاران من گفتند آنها به زبان پرتغالی فحاشی کردند اما به دلیل تسلط نداشتن به زبان پرتغالی و دقت نکردن به این موضوع نمی‌توانم حرف خاصی بزنم.

وی در خصوص درگیری لفظی مجتبی حسینی با ماتا توضیح داد: حسینی هم لحظه‌ای ناراحت شد و گفت روی نیمکت بنشین. خیلی‌ها این موضوع را شلوغ کرده و می‌گویند سرمربی پیکان فحاشی کرد. شاید لفظ مناسبی به کار نبرد، اما نهایت صحبت حسینی با ماتا همین بود. ناظر در جریان قرار گرفت و داور هم فقط یک کارت زرد نشان داد. دیدید خود حسینی هم بابت آن اتفاق عذرخواهی کرد.

مدیر تیم فوتبال پیکان در خصوص اینکه باشگاه استقلال مدعی است رفتار مربیان پیکان سبب عصبانی شدن ماتا در جریان بازی و ساپینتو در نشست خبری پس از مسابقه شد، گفت: بهترین کسی که می‌تواند در مورد این موضوع قضاوت کند، داور چهارم و ناظر بازی هستند. اگر تخلفی از سمت نیمکت ما رخ داده باشد، قطعا آنها گزارش کرده و یا در جریان بازی کارت می‌دهند. کادر فنی ما در طول بازی اعتراضی نکرد، به جز یک تا دو مورد که به بازیکنان ما کارت دادند. همچنین کارشناسان هم در برنامه شب گذشته فوتبال برتر اعلام کردند در یک تا دو مورد باید به بازیکنان استقلال کارت زرد نشان داده می‌شد و نسبت به آنها اعتراض کردیم. در کل بحث خاصی نبود.

رهقی اضافه کرد: بهزاد غلامپور، بیژن طاهری، و خسرو حیدری از دوستان من هستند، به خودمان اجازه نمی‌دهیم به نیمکت تیم خوب و بزرگ استقلال بی‌احترامی کنیم اما همه این داستان‌ها از رفتار ماتا نشأت گرفت. چرا در شرایطی که 3 امتیاز در جیب استقلال بود، او چنین کارهایی کرد؟ بیژن حیدری، به جز 3-2 صحنه‌ای که باید به بازیکنان استقلال اخطار می‌داد، داوری خوبی داشت. ما باخته‌ایم و نباید همه چیز را گردن داور، زمین و یا رفتارهای تیم حریف بیندازیم، اما دلیلی نمی‌بینم در آن شرایط مربی استقلال بخواهد به برخی مسائل بپردازد.

وی تصریح کرد: همان جا هم غلامپور و طاهری آمدند و مسئله حل و فصل شد. بعد از پایان مسابقه هم به نیمکت‌نشینان استقلال دست دادیم و تبریک گفتیم، اما باز هم شنیدیم ساپینتو در نشست خبری‌اش جمله‌های خوبی به کار نبرده است.

وی در خصوص استفاده ریکاردو ساپینتو از الفاظی مانند جنگل و حیوان در این نشست خبری توضیح داد: این خیلی بد است. با مربیان زیادی کار کرده‌ام. مجتبی حسینی مربی توانمندی است و در این سال‌ها همه عملکردش را دیده‌اند. او با تعدادی نفرات جوان و بی‌نام‌ونشان، با توجه به بودجه باشگاه پیکان تیمی ساخته که از همه تیم‌های بالای جدول امتیاز گرفته است. همین تیم استقلال و پرسپولیس را می‌توانستیم در دور رفت ببریم. سپاهان را هم شکست دادیم اما درست نیست یک فرد خارجی با چنین ادبیاتی علیه سرمربی ما و هر مربی دیگری در کشورمان صحبت کند.

مدیر تیم فوتبال پیکان اظهار داشت: ساپینتو کم‌لطفی بزرگی کرد. نباید در عصبانیت حرف‌هایی بزند که حتی مترجم خودش نتواند آنها را ترجمه کند. حق باشگاه پیکان است که این موضوع را از کمیته اخلاق و کمیته انضباطی پیگیری کند و قطعا این کار را انجام خواهیم داد.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول