اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار آمریکا به اوکراین؛ ظرفیت کمک‌های تسلیحاتی محدود است

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌های رده بالای آمریکایی نوشت، واشنگتن درباره محدود بودن ظرفیت برای ادامه کمک‌های نظامی از جانب متحدان غربی، به اوکراین هشدار داده است.

هشدار آمریکا به اوکراین؛ ظرفیت کمک‌های تسلیحاتی محدود است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های ارشد آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفتند، آمریکا به اوکراین هشدار داده، پنجره فرصت‌هایش برای کسب فتوحات ارضی مقابل روسیه پیش از آنکه کمک‌های نظامی متحدان غربی کاملاً افول پیدا کند، محدود است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، یک عضو ارشد دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا درباره سران اوکراین گفت: «ما به فشارها به آنها ادامه خواهیم داد و به آنها خواهیم گفت، نمی‌توانیم تا ابد همه کار کرده و همه چیز را فراهم کنیم».

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، رئیس جمهور آمریکا به صورت علنی متعهد به حمایت از کی‌یف «تا هر زمان که طول بکشد» با هدف شکست دادن روسیه شده بود. با این حال، به نوشته واشنگتن پست، این وعده شامل ابعاد منابع و کمک‌هایی که واشنگتن حاضر به ارسال آنها به اوکراین باشد، نمی‌شود.

این مقام که نامش را فاش نکرد بیان داشت: عبارت «تا هر زمان که طول بکشد» صرفا درباره زمان درگیری‌ها است و شامل حجم کمک‌ها نمی‌شود.

از طرفی واشنگتن پست اشاره می‌کند، که مواضع نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا که هم اکنون در کنترل اکثریت جمهوری‌خواه است در قبال سیاست دولت بایدن برای کمک به اوکراین در حال تغییر به سمت مخالفت بیشتر با این سیاست است.

این روزنامه آمریکایی یک فاکتور دیگر که احتمالا باعث محدودتر شدن کمک‌ها به اوکراین خواهد شد را خستگی و نارضایتی اروپایی‌ها به دلیل درگیر شدن با بی‌ثباتی قیمت‌های انرژی و تورم افسار گسیخته می‌داند.

واشنگتن پست اضافه کرد، ارتش اوکراین احتمالا تا قبل از تابستان آینده و پیش از اتمام بسته فعلی کمک‌های تسلیحاتی آمریکا فرصت حصول پیشرفت در جنگ با روسیه را دارد.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، این گزارش واشنگتن پست عملا توصیفی از آنچه که مقام‌های مسکو «جنگ غرب علیه روسیه تا آخرین نفر اوکراینی‌ها» خوانده‌اند، است.

زخارووا امروز سه‌شنبه گفت:‌ «نولیبرال‌های آمریکا اوکراین را از بین برده‌اند و در حال نابود کردن مردم اوکراین هستند. بلندپروازی‌های سلطه‌طلبانه آمریکا منجر به ضایعه جانی عظیمی خواهد شد.»

روزنامه واشنگتن پست در ادامه مطلب خود فاش کرد، مقام‌های ارشد آمریکایی موضع دولت بایدن را به اطلاع رهبران اوکراین رسانده‌اند. منابع این روزنامه تصریح کردند، گاها قانع کردن کی‌یف برای در پیش گرفتن مسیر مدنظر واشنگتن دشوار بوده است.

طبق این گزارش، یک مورد از این اختلاف‌نظرها مربوط به عملکرد ارتش اوکراین در شهر «آرتیوموفسک» (که اوکراین با نام باخموت از آن یاد می‌کند) است. در حالی که نیروهای کی‌یف اصرار زیادی بر حفظ کردن این شهر در کنترل خود دارند اما مقام‌های آمریکایی به آنها گفته‌اند که آنجا ارزش فداکاری ندارد. به نوشته واشنگتن پست اما «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین برای این شهر «اهمیت سمبُلیک» قائل شده است.

همچنین طبق گزارش این روزنامه، آمریکا از اوکراین خواسته‌ با استفاده از محموله‌های تسلیحاتی که در ماه‌های آینده دریافت خواهد کرد، دست به یک ضدحمله زده تا بتواند قبل از ورود به مذاکرات با روسیه،‌ هر حجمی از اراضی که بتواند تصرف کند.

مسکو حامیان غربی کی‌یف را متهم به از مسیر خارج کردن مذاکرات صلح در اولین هفته‌های جنگ کرد. از آن زمان تا کنون چهار منطقه سابق اوکراین بعد از رای مثبت مردم محلی در همه‌پرسی‌ها بر سر پیوستن به روسیه، به خاک این کشور ملحق شدند. مقام‌های روسیه مکررا تاکید کرده‌اند وضعیت مناطق جدید این کشور غیرقابل مذاکره است.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول