اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

واکنش مدیرعامل تراکتور به شایعه حضور خمز در تیم ملی/ نصیرزاده: کاوه رضایی فسخ کرده و بازیکن ما نیست

مدیرعامل باشگاه تراکتور به شایعه حضور خمز در تیم ملی پاسخ داد.

واکنش مدیرعامل تراکتور به شایعه حضور خمز در تیم ملی/ نصیرزاده: کاوه رضایی فسخ کرده و بازیکن ما نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، هوشنگ نصیرزاده درمورد درخشش ریکاردو آلوز در این فصل از لیگ برتر، اظهار داشت: او بین بازیکنان تراکتور به ریکی معروف است. ریکاردو تمرکز خیلی خاصی دارد. بین تعطیلات به یک مسافرت رفت و برگشت. خودش بلیت گرفت و سریع رفت. من هم خواستم رسید بلیتش را بدهد تا باشگاه پولش را سریع بزند اما گفت اکنون فقط تمرکز من روی بازی است. حتی لاشه بلیت را به من نداد.

وی افزود: این موضوع نشان می دهد یک بازیکن حرفه‌ای قبل از ورود به زمین و مبارزه کردن، از قبل کل مسابقات را در ذهن دارد و تمام تمرکزش داخل زمین است‌. کاملا سالم زندگی می‌کند و بچه‌ها خیلی دوستش دارند. وقتی هم محمد حسینی در بازی با ذوب آهن بیهوش شد، بیشتر از همه برای هم بازی خودش گریه کرد‌‌. ریکاردو خیلی حرفه‌ای، یک آدم احساسی و بازیکن بسیار خوبی است. او می‌تواند توپ‌های مرده‌ای که در کنار خط مشغول بیرون رفتن است و خیلی از نفرات آن را تعقیب نمی‌کنند، به یک موقعیت تک به تک تبدیل کند. ویژگی‌های خیلی خوبی دارد و امیدوارم بتوانیم همچنان از زحماتش استفاده کنیم.

مدیرعامل تراکتور درمورد اینکه شنیده می‌شود رومرو، بازیکن جدید این تیم هم با وجود بازی کردن در پست وینگر راست، کیفیتی مشابه با آلوز دارد، گفت: اسم کوچک این بازیکن خیم است. رومرو گومز مدت کوتاهی بازی نکرده اما آمادگی بدنی‌اش را حفظ کرده است‌. دوستان به ما گزارش داده‌اند در تمرینات بسیار مسلط است. سابقه بازی در لیگ اسپانیا و قابلیت های خیلی بالایی دارد. احتمال دارد از بازی با نفت آبادان هم بتوانیم از این بازیکن استفاده کنیم‌. 

نصیرزاده درخصوص اینکه آیا رومرو با نظر مستقیم خود خمز جذب شده است، عنوان کرد: خمز او را می‌شناخت و به ما معرفی کرد‌.  گوستاوو هم بازیکن بسیار بااخلاق و در خدمت تیم است‌‌. صفا هادی که به خاطر شکل موهایش مورد توجه قرار می‌گیرد، در توپ پخش کردن فوق العاده کار می‌کند و بازیکن خیلی خوبی است. ضرباتی که ریکاردو آلوز با پا به توپ می‌زند، فوق العاده است. همه پاس‌هایش را ۳_۲ متر جلوتر از محل دویدن بازیکن هم تیمی می‌اندازد و ظاهرا محاسبات ذهنی می‌کند. می‌توانم بگویم تاثیرگذاری اش در تراکتور خیلی زیاد است. هرچند گل نزده اما خیلی مورد توجه هواداران قرار می‌گیرد.

وی افزود: ریکاردو مانند آندو تیموریان یک بازیکن تخریب چی هم است. اینگونه نیست که فقط پاس بگیرد و پاس بدهد‌. در بسیاری از مواقع خودش توپ را می‌گیرد و پاس می‌دهد.

مدیرعامل تراکتور درمورد اینکه پاکو خمز اعلام کرده تا من هستم کاوه رضایی جایی در این تیم ندارد، توضیح داد: کاوه رضایی مدتی که در اختیار باشگاه بود، مدتی مصدوم شد. پس از چند بازی اضافه شد و مدتی ثابت بازی کرد. خمز با من صحبت کرد و گفت از بخشی از جزئیات قراردادش مطلع هستم. از من خواست صحبت کنم تا بماند زیرا به کاوه علاقه‌مند شده و می‌گفت دوست دارم از او استفاده کنم. مشکل مرا در خیلی از مواقع حل می‌کند.

مدیرعامل تراکتور عنوان کرد: این نکات را به رضایی منتقل کرده و به او گفتم مربی روی شما حساب ویژه‌ای باز کرده است اما تصمیم گرفته بود برود و در دقایق پایانی نقل و انتقالات قراردادش را با تراکتور فسخ کرد. هضم این موضوع در شرایطی که خمز به تراکتور نیاز داشت، تا حدی سخت بود‌. شاید دلیل اینکه خمز چنین جمله‌ای گفت همین باشد که کاوه پاسخ علاقه‌مندی سرمربی تراکتور را نداد.

نصیرزاده درمورد اینکه آیا این بحث که زنوزی اعلام کرده هرچه خمز در این ماجرا بگوید، همان خواهد شد، تصریح کرد: طبق رای ابتدایی کمیته وضعیت رضایی بازیکن باشگاه تراکتور است اما در ادامه این رای آمده با قبول آثار فسخ که توسط او انجام شده است. یعنی باشگاه تراکتور رضایی بازیکن شما بوده که قراردادش را فسخ کرده است‌. در حال حاضر کاوه قراردادش را فسخ کرده و بازیکن تراکتور نیست.

وی عنوان کرد: فرض تصمیم گیرنده فدراسیون این بود که فسخ رضایی غیرقانونی بوده و در واقع در زمان اعتبار مدت قرارداد با تراکتور انجام شده است‌. رضایی بازیکن ما بود و فسخ کرد. به همین  دلیل دیگر بازیکن تراکتور نیست. اکنون یک راه داریم و آن هم شکایت از رضایی بابت فسخ غیرقانونی است. می‌توانیم بابت نیم فصل دوم از او غرامت بگیریم و ۴ ماه هم محرومش کنیم‌ اما از آنجاییکه یک بازیکن ملی بوده مشغول صحبت هستیم تا موضوع را به شکلی  حل کنیم‌. در دنیای حرفه‌ای باید بازیکن و باشگاه هوای هم را داشته باشند.

مدیرعامل تراکتور عنوان کرد: یادتان باشد در این موضوع استقلال متضرر نشد بلکه باشگاه ما ضرر کرد زیرا رضایی به عنوان سهمیه فیفا و خارج از نقل و انتقالات به تراکتور وارد شد‌. سه سهمیه فیفا داشتیم که قربان بردیف از ۲ سهمیه که یکی از آن‌ها کاوه  و دیگری سید محمد حسینی بود، استفاده کرد‌. در نقل و انتقالات زمستانی فقط توانستیم گومز را به عنوان بازیکن آزاد بگیریم در شرایطی که می‌توانستیم ۲ بازیکن بگیریم. در واقع رضایی یکی از سهمیه‌های آزاد ما را از بین برد‌ اما در ادامه قراردادش را فسخ کرد‌‌. شائبه‌ای در متضرر شدن تراکتور وجود ندارد.

نصیرزاده افزود: قرارداد رضایی بد موقع فسخ شد و نتوانستیم بازیکن اضافه کنیم. اکنون در خط دفاعی مشکل داریم‌‌. هادی محمدی را محروم کردند. میلاد کر از ناحیه بینی آسیب دیده و با نقاهت بازی می‌کند‌‌. حسینی به دلیل ضربه خوردن به سرش، فعلا با نظر پزشک بازی نمی‌کند. به همین دلایل خمز ۳ دفاعه بازی کرده و چند هافبک را هم آن جلو می‌گذارد‌. امیدواریم تمام این مشکلات برای بازی با نفت آبادان برطرف شود.

وی درخصوص اینکه تراکتور در مسیر خوبی قرار گرفته و چراغ خاموش مدعی قهرمانی است، گفت: در جدول لیگ سپاهان، پرسپولیس، استقلال، گل گهر و تراکتور شانس قهرمانی دارند‌‌. برخی از این تیم‌ها در بازی‌های پیش رو مقابل هم قرار می‌گیرند. ما هم با پرسپولیس که بدون هوادار و قطعا در بنیان دیزل برگزار می‌شود.

مدیرعامل تراکتور خاطرنشان کرد: خمز همیشه به چمن‌های ایران ایراد می‌گیرد‌. اصرار بیش از حد او برای آب دادن فواره ای قبل از بازی به زمین و بین دو نیمه می تواند ابتدا به سرعت گرفتن توپ در زمین کمک کرده و عمر چمن را افزایش بدهد. در ایران هیچکس به چمن آب نمی‌دهد در حالیکه در بیشتر مسابقات جام جهانی قبل از گرم کردن تیم‌ها، قبل از سکه انداختن داور و بین دو نیمه به زمین آب می‌‌دهند. باور کنید به چمن بنیان دیزل می‌گوییم مثل میز بیلیارد می‌ماند. بهترین چمن ایران و فوق العاده است.

نصیرزاده گفت: زمین بنیان دیزل در طول و عرض ۱/۸۰ و ۱/۲۰ متر از زمین ورزشگاه یادگار امام بزرگ تر است‌.  چمن بسیار خوبی دارد. ترجیح می‌دهیم بیشتر در این زمین بازی کنیم. خمز هم در مصاحبه‌هایش این را گفته است. البته برای استادیوم یادگار نیز از زمان حضور ستوده نژاد در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی زحمات زیادی کشیده شده است اما چمن یک بحث کشاورزی و نگه داری آن خیلی سخت است‌. امیدوارم چمن‌های بهتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون می‌خواهیم به اردو برویم. به کیش، قشم و بوشهر زنگ زدیم که گفتند زمین ما پستی و بلندی دارد. در تهران هم زمین پیدا کردن خیلی سخت است. نحوه اداره زمین را به مهندسان کشاورزی نمی‌دهند و آب‌پاشی هم انجام نمی‌شود. به همین دلیل چمن آسیب می بیند.

مدیرعامل تراکتور درمورد دلیل بدون تماشاگر بودن بازی برگشت این تیم با پرسپولیس، گفت: این به دلیل رای سال گذشته کمیته انضباطی است.

نصیرزاده درمورد شایعه گزینه بودن پاکو خمز برای سرمربیگری تیم ملی، گفت: این اتفاق نیفتاده است. فدراسیون هم اولین باری که این شایعه مطرح شد، تکذیب کرد. این موضوع خیلی جالب نیست و تمرکز سرمربی ما را به هم می‌زند. خمز ۲ سال با تراکتور قرارداد دارد و در اختیار باشگاه است. ما یک باشگاه خصوصی هستیم و کسی نمی‌تواند تراکتور را تحت تاثیر و فشار قرار بدهد که مربی‌ات را بده. فدراسیون گزینه‌های خاص خودش را دارد و مهدی تاج نیز برای انتخاب سرمربی تیم ملی دقت فوق‌العاده ای دارد.

وی افزود: ترجیح می‌دهیم خمز را تا پایان مدت قرارداد در تراکتور داشته باشیم. حتی مانند آلوز درصدد تمدید قراردادش هستیم. اگر امسال نشد، می‌خواهیم سال آینده با این مربی به مردم تبریز قول قهرمانی بدهیم زیرا این را از باشگاه طلب دارند. امیدواریم این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل تراکتور در گفت و گو با برنامه شب‌های فوتبالی درخصوص اینکه با این تفاسیر خمز از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا کنار گذاشته می‌شود، اظهار داشت: خیر. همه ممکن است گزینه سرمربیگری تیم ملی باشند و این بد نیست که به یک نفر بگویند گزینه هستی زیرا به مفهوم قابلیت‌های سرمربی تراکتور است اما نباید تمرکز خمز را به هم بزنیم. روی هم رفته او در اختیار باشگاه است. اکنون هم از تبریز حرکت کرد و فردا صبح از استانبول به مادرید می‌رود. ۴_۳ روز آنجا می‌ماند. پس از آن یک اردوی ۸ تا ۹ روزه داریم تا برای بازی با صنعت نفت آبادان آماده شویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول