اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

خبرنگاران و مسئولان با تنها شهید خبرنگار شهرستان آبیک تجدید میثاق کردند

همزمان با سالروز شهادت «شهید طهماسب شیخ‌حسنی» تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک خبرنگاران، فعالان مجازی و مسئولان با حضور در گلزار شهید با این شهید بزرگوار، تجدید میثاق کردند.

خبرنگاران و مسئولان با تنها شهید خبرنگار شهرستان آبیک تجدید میثاق کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مراسم گرامیداشت یاد شهید طهماسب شیخ‌حسنی تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک از شهدای شاخص رسانه استان قزوین، عصر امروز همزمان با سالروز شهادتش به همت کانون بسیج رسانه شهرستان آبیک با میزبانی اصحاب رسانه و میهمان ویژه دختر شهید والامقام و با حضور حجت الاسلام رمضانی امام جمعه موقت آبیک، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک، همرزمان شهید و پیشکسوتان دفاع مقدس و برخی از مسئولان و مجموعه های اجرایی، فرهنگی و نظامی و... برگزار شد. 

نقش قلم از زبان بیشتر است

حجت الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت شهر آبیک در این مراسم با اشاره به سوره مبارکه قلم در قرآن کریم، قلم را مایه رشد، آگاهی و دانش انسان دانست و گفت: نقش قلم به قدری زیباست که از نقش زبان هم بیشتر است چرا که از زبان حرفی جاری می شود و ممکن است به فراموشی سپرده شود اما آثار قلم، قرنها باقی می ماند. 

وی با بیان اینکه قلم، سند رسمی بوده و فریاد ساکتی دارد و می‌تواند تجربه قرنها را به هم منتقل کند، ادامه داد؛ اگر قلم صحیح و سالم باشد، مایه عزت است و در این برهه از زمان و موقعیت بسیار حساس رسالت خبرنگاران حتی از رسالت روحانیون هم بیشتر است. 

امام جمعه موقت شهر آبیک ادامه داد: خبرنگاران باید پیام شهیدان را با قلم و آثار پرخیر و برکت خود به سمع و نظر مردم برسانند و در راستای مقابله با قلم های مسموم دشمنان که درصدد انحراف مردم به ویژه جوانان هستند، گام بردارند. 

سپس خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان آبیک به همراه مسئولان و حضار با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهید خبرنگار طهماسب شیخ حسنی ادای احترام کردند. 

سیدفرهاد حسینی مسئول کانون بسیج رسانه شهرستان آبیک هم گفت: در هر قشری یک الگو وجود دارد و در این مسیر اصحاب رسانه شهرستان آبیک مفتخرند که الگویی همچون شهید شیخ حسنی را در عرصه خبرنگاری دارند و تلاش می شود با تأسی به الگوهای شاخصی همچون این شهید والامقام در جهت انجام رسالت واقعی خود گام بردارند و در این راستا پیگیری مطالبات مردم برای رفع مشکلات و ارتقای امور شهرستان هستند. 

به گفته وی، بخش دوم اقدامات صورت گرفته برای چاپ کتاب «عاشق تر از مجنون» مربوط به شهید شیخ حسنی با ارسال مطالب گردآوری شده جهت صفحه آرایی آغاز شده و در نظر است در نیمه نخست سال آینده منتشر شود. 

به گزارش فارس، سپس خبرنگاران و فعالان مجازی با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک دیدار کردند. 

خبرنگاران حق گو باشند

مسعود میرزاپور در این دیدار گفت: مهمترین موضوعی که در حوزه خبری، خبرنگاران باید به آن توجه کنند تقوای خبری است و باید حق گو و مطالبه گر باشند؛ از سویی خبرنگاران ضمن بیان مشکلات برای رفع آنها باید نسبت به انعکاس نقاط قوت مسئولان همت داشته باشند چرا که سبب ایجاد انگیزه مضاعف در مسئولان برای برنامه‌ریزی و خدمت بهتر به مردم می شود. 

وی افزود: تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، تسهیل در مشکلات صنفی خبرنگاران و برنامه‌ریزی برای ورود خبرنگاران در حوزه تبلیغات و ساماندهی مسائل معیشتی آنان در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک قرار دارد. 

این مسئول تربیت نیروهای جدید در حوزه رسانه ها را ضروری دانست و افزود: دوره های آموزشی خبرنگاری برای علاقه مندان به خبرنگاری و خبرنگاران شهرستان آبیک برگزار خواهد شد چرا که رسانه ها هرچقدر قوی تر باشند شاهد کارآمدی بیشتر مسئولان خواهیم بود. 

میرزاپور تعامل بیشتر خبرنگاران با مسئولان را سبب پیشبرد اهداف شهرستان ذکر و موفقیت سه خبرنگار شهرستان آبیک در جشنواره رسانه ای استان قزوین را تبریک و نشانه قوت رسانه ها بیان کرد. 

طراحی چهره شهید توسط یکی از هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی شهرستان آغاز شد که در روز خبرنگار رونمایی و به خانواده خبرنگار شهید شهرستان اهدا می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول