اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| آشنایی با مراحل فارغ‌التحصیلی/چه افرادی می‌توانند فارغ‌التحصیل شوند؟

میز دانشجو در این قسمت به توضیح درباره مراحل فارغ‌التحصیلی و مدارکی که در این فرایند لازم است می‌پردازد.

میز دانشجو| آشنایی با مراحل فارغ‌التحصیلی/چه افرادی می‌توانند فارغ‌التحصیل شوند؟

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس- در این قسمت از میز دانشجو به توضیح درباره  مراحل فارغ‌التحصیلی و مدارکی که در این فرایند لازم است می‌پردازیم.

* مدارک لازم برای ارائه به امور بایگانی واحد:

_ تصویر شناسنامه از تمامی صفحات

_ تصویر کارت ملی پشت و رو

_ تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت عکس ۳×۴ رنگی زمین روشن بدون پشت نویسی( خانم‌ها با حجاب کامل و بدون آرایش و زیورآلات استفاده از مقنعه به طوری که گردی صورت مشخص باشد و آقایان بدون کلاه و عینک آفتابی و زیورآلات حالت متعارف مو و محاسن طوری که گوش‌ها نمایان باشد)

_ ارائه دو تمبر مالیاتی هزار تومانی

_ واریز مبلغ ۵۰ هزار تومان از طریق سامانه آموزشیار

* چه افرادی می‌توانند فارغ‌التحصیل شوند؟

دانشجویان که کلیه واحدهای درسی رشته مربوطه را برابر سرفصل مصوب طبق برنامه معمول دانشگاه آزاد اسلامی با موفقیت گذرانده باشند و در نهایت موفق به اخذ معدل کل دست کم ۱۲ شده باشند دانش‌آموخته شناخته می‌شوند.

* مراحل آموزشی فارغ‌التحصیلی

در صورت دانشجویان از تمام دروس نمره قبولی کسب کرده و از موجود بودن اصل مدرک تحصیلی پایه، تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات خود اطمینان حاصل کردند می‌توانند به واحدهای آموزش دانشگاه خود مراجعه و اعلام کنند و پرونده نامبرده توسط کارشناسان آموزشی از بایگانی دریافت شده پرونده برای بررسی نهایی و صدور فرم تسویه حساب به اداره دانش آموختگان واحد سال ارسال می‌شود.

پس از تحویل فرم تسویه حساب دانشجویان مشمول نظام وظیفه به مراجعه به بخش مشمولین واحد برگه لغو معافیت را دریافت  کرده و پس از تکمیل کلیه موارد مندرج در تسویه حساب یک نسخه حساب تکمیل شده به اداره دانش‌آموختگان واحد تحویل می‌دهند.

پرونده پس از بررسی نهایی در اداره دانش آموختگان واحد مدرک گواهی موقت را صادر می کند لذا دانش‌آموختگان حائز شرایط دریافت مدرک با مراجعه به اداره دانش آموختگان جهت دریافت مدرک اقدام ‌کنند.( دقت کن که گواهینامه موقت از زمان صدور تاریخ مندرج در مدرک به مدت ۶ ماه اعتبار دارد)

در این فاصله اداره دانش آموختگان واحد نسبت به صدور و ارسال دانشنامه برای تایید سازمان مرکزی دانشگاه اقدامات لازم صورت گرفته و از ۶ ماه دانش آموخته با در دست داشتن گواهینامه موقت برای دریافت دانشنامه به اداره دانش آموختگان واحد مراجعه می‌کند‌.

دقت داشته باشید دانش آموختگان که وام وزارت علوم را دریافت کرده‌اند تا تسویه حساب کامل مدرک دانشنامه خود را نمی توانند دریافت کنند.

* مدارک لازم جهت دریافت مدرک تحصیلی(دانشنامه)

-کارت هوشمند پایان خدمت دوره ضرورت

-کارت هوشمند معافیت دائم پزشکی یا کفالت

-برگه معافیت موقت بدون غیبت در مدت اعتبار آن

-گواهی اشتغال به تحصیل با دارابودن معافیت تحصیلی در مدت اعتبار آن

-گواهی صادره از نیروهای مسلح مبنی بر استخدام

-گواهی صادره از نیروهای مسلح مبنی بر اشتغال خدمت کارکنان وظیفه

-گواهی اشتغال به خدمت متعهدین خدمت

-برگه آماده به خدمت بدون غیبت در مدت اعتبار آن

* فرایند ثبت درخواست فارغ‌التحصیلی در آموزشیار

با مراجعه به سامانه و ورود به بخش (درخواست/ مجوز /ارسال /پیگیری درخواست دانشجو) از بخش درخواست جدید طبقه بندی موضوع درخواست امور وکلا و دست را انتخاب کنید موضوع درخواست امور فارغ التحصیلی انتخاب کنید.

بعد از تایید درخواست دانشجو می‌تواند قسمت ارسال درخواست چیزی درخواست ای با موضوع درخواست صدور مدرک فارغ التحصیلی انتخاب از ثبت کنند.

در مرحله بعد قسمت( جستجوی درخواست‌ها )و باانتخاب ستون پرداخت الکترونیکی اقدام به پرداخت هزینه های تعیین شده کنید.

 پس از انجام پرداخت الکترونیکی مومق درخواست صدور مدرک دانشجو برای کارشناسی امور فارغ التحصیلان فعال شده وامکان بررسی فراهم می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول