اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رفاه کارگری با مانع‌تراشی اداری در معادن زغال سوادکوه

کارگران زغالسنگ البرز مرکزی که در عمق زمین برای معیشت خود و خانواده و پیشرفت شهرستان در تلاش هستند و در عصر تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان در خط مقدم تولید قرار دارند شایسته تکریم و احترام هستند، اما با بی‌مهری مواجهه هستند.

رفاه کارگری با مانع‌تراشی اداری در معادن زغال سوادکوه

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادی|رفاه کارگری با مانع‌تراشی اداری در معادن زغال سوادکوه کارگر همواره در افکار عمومی و آموزه‌های دینی دارای جایگاه محترمی است و تکریم آنان و توجه به رفاه و ارائه خدمات به این قشر زحمتکش مورد تأکید امامین انقلاب است.

کارگران زغالسنگ البرز مرکزی که در عمق زمین برای معیشت خود و خانواده و پیشرفت شهرستان در تلاش هستند و در عصر تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان در خط مقدم تولید قرار دارند شایسته تکریم و احترام هستند.

*خدمات اجتماعی به کارگران شرکت پیشرو

معادن ذوب آهن سوادکوه که برای تثبیت و توسعه اشتغال، بهره‌برداری بهینه و توسعه‌محورانه از زغال، تعریف و اجرای تعهدات اجتماعی و توجه به ابعاد مختلف فعالیت در تلاش است، برنامه‌ریزی‌های مختلفی را با حمایت مدیران ملی، استانی و شهرستانی در دستور کار دارد که تقویت رفاه کارگران معادن زغال شرکت پیشرو‌ معادن ذوب آهن سوادکوه که چندصدنفر استخدامی‌های جدید هم دارد با تأکید دادستان استان، معاون اقتصادی استاندار، فرماندار سوادکوه و مدیران شرکت برای رفاه و ارائه خدمات به کارگران معدن توجه شد که عدم اجرای دستور دادستان با وجود پیگیری اولویت‌دار مدیران شرکت پیشرو‌ معادن، موضوع سهل و ممتنع محسوب می‌شود که عدم همراهی ادارات مرتبط با معادن و در مقابل اولویت‌بندی شرکت از دلایل آن داست.

*دلایل تعلل در اجرای دستور دادستان مازندران

دادستان مازندران در ۲۴ آبان امسال در بازدید از معادن سوادکوه با تأکید بر اینکه تولید نباید هیچ‌گاه متوقف شود، گفت: دستگاه‌های مختلف برای تولید و اشتغال و رفاه حداکثری برای کارگران، مانع‌زدایی کنند.

محمد کریمی، فرصت زمان‌دار برای ایجاد رفاه و خدمات به کارگران و رفع مشکلات معدن را صادر کرد. عدم اجرای دستور دادستان انقلابی استان را باید در کاغذبازی‌های ادارات و نهادهای مرتبط با معادن استانی جستجو کرد.

*کاغذ بازی اداری

فرماندار سوادکوه هم ۵ بهمن‌ماه در بازدید از معادن سوادکوه، کارگران را بزرگترین سرمایه کشور و فعالان خط مقدم جنگ اقتصادی توصیف کرد و گفت: تولید کننده نباید دغدغه‌ کاغذبازی‌های اداری را داشته باشند.

رمضان غلامی، افزود: پشتیبانی بنده و مدیران شهرستان برای رفع مشکلات شرکت پیشرو‌معادن در اولویت قرار دارد.

*وضعیت تأسف‌بار رفاهی معادن زغال

عدم وجود سرویس بهداشتی مناسب، عدم وجود دوش حمام مناسب، عدم وجود سالن غذا‌خوری و رختکن در شأن کارگران از شاخص‌هایی است که مشاهده کارگران با مشکلات بیان‌شده بالا، ناراحت‌کننده و تأسف‌بار است.

شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه در طول فعالیت خود نشان داده است که هزینه برای رفاه و افزایش خدمات به کارگران را از اولویت‌های خود می‌داند که اجرای بیمه تکمیلی برای کارگران، واریز هدایا در مناسبت‌های مختلف، کمک‌هزینه تحصیلی برای فرزندان دانش‌آموز کارگران، فعالیت‌های گسترده فرهنگی و انجام تعهدات اجتماعی دیگر از دلایل ادعای ما است.

*ضرورت اقدام انقلابی

اطلاعات موثق بیانگر آن است که نماینده ویژه شرکت برای اقدام های قانونی در راه‌اندازی یا ترمیم و بهسازی سرویس بهداشتی، حمام، سالن غذاخوری و رختکن و سایر فعالیت‌های رفاهی و خدماتی نیازمند موافقت ادارات و نهادهای استانی مرتبط با معدن است که دست‌به‌دست کردن نامه‌های استفاده از محدوده معدن برای استقرار واحد‌های رفاهی کارگران وجود دارد و به نظر می‌رسد اقدام انقلابی استاندار مازندران، دادستان استان، دادستان سوادکوه و فرماندار سوادکوه را برای زمانی که شرکت آماده هزینه‌کردن است ولی موانع اداری و کاغذ بازی مانع آن است را می‌طلبد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول